♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Min sønn begynte å kaste opp i går, stakkars liten. Han drakk også lite dagen før, halvparten av det han bruker å gjøre. Ingen ting som satt. Han er 5 måneder. I dag har han fått vann og litt fruktmos, og det sitter. Hva mer kan jeg gi han? Han fikk 40 ml melk i dag tidlig, men litt kom opp igjen. Hvis han kaster opp mye, sa de på legesenteret at jeg skulle ringe tilbake og få komme til legen. Dere som har vært borti dette, hva gir dere de små da? Takk for tips.
abella Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Jeg tror vann er bedre enn melk. Du kan jo blande feks eplemost i vannet så får han litt mer næring. Blåbærmos, bananmos eller gulrotmos er også bra fordi det gjør at mageinnholdet tykner og går saktere gjennom tarmen. Hvis det blir veldig ille vet jeg at de har noe på apoteket, men har ikke brukt det selv så vet ikke hva det heter.
Lillemor&Gutta Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Gi han det han vil ha. Nettopp vært der så jeg skjønner deg godt. Vi gav sukkervann etter tips fra legen. Fruktmos og vann er jo og kjempeflott. Di små klarer en dag uten mat så lenge di drikker godt. Tilby han heller lite og ofte enn mye. Pass på at du har et par gode våte bleier i løpet av dagen å følg med om han er ekstremt slapp. La han sove når han vil å prøv på nytt med melk i morgen i stede. Lykke til
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 20. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2010 Takk for gode tips. Han har fått 6-7 skjeer med fruktmos to ganger i dag og vann til. Det sitter. Men nå har også feberen kommet, 38,3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå