Gå til innhold

Bekymret for min venninne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd hun har et såkalt ''luksusproblem'' og muligens gjeld. Hun og samboeren eier en dyr leilighet i byen, de kjøper seg nye dyre møbler nesten hvert år, kjøpte seg nylig en seng til 30000(?!?), hun shopper klær for mange tusen i mnd og de reiser på en til to dyre luksusferier (bahamas, maldivene, mauritius osv) i året. Hun og samboeren tjener tilsammen 650000 i året, noe hun har fortalt meg selv. Har ikke fått meg til å sagt noe til henne om dette, men hvordan kan de ha råd til dette? De har ingen barn. Bekymret :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også slik med ei venninne. De er i samme situasjonen med barn osv som jeg og mannen, men med mindre inntekt. Likevel rekker deres lønninger til langt mer luksus enn vår... Mulig vi er veldig lite flinke med pengene altså, men det er da måte på også. MEN hva gjør man? Jeg vet dessverre ikke!

Skrevet

Har de 650.000 utbetalt i året? I så fall så er det ikke noe problem bare de klarer å bruke litt vett i det daglige forbruket.

Hvis de betaler 36% skatt av dette i året, har de utbetalt 416.000kr i året. Noe som vil si nesten 35.000 i mnd. Hva er problemet? SÅ lenge de ikke spiser for flere tusen mer enn nødvendig i mnd så skal de vel klare det uten problemer.

Og 30.000 på seng er faktisk ikke så fælt, en skal da ha kvalitet!

Skrevet

De har 650.000 FØR skatt, så da blir det 36% av det. De har i tillegg kjøpt helt ny bil til 500.000, leil kostet 2,1mill da de kjøpte den. Så vet de har endel utgifter på dette :S Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...