Gå til innhold

Bruker virkelig alle vaskeklut

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lar barnet bæsje rett i vasken!!!!

bruker våtservietter,og skyller barnet i dusjen om nødvendig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør dere dersom det kommer masse bæsj på body/strømpebukse o.l? Kaster det i søpla? Det er da ikke uhygienisk å bruke vaskeklut! Til en liten opplysning er det ikke så veldig mange år siden den første våtservietten kom på markedet, stakkars de uhygieniske menneskene som måtte bruke vann og vaskeklut før...

Skrevet

Synes også det høres svært uhygienisk med å vaske av avføringen i vasken.. men men, hver sin smak :o) Bruker heller aldri vårservietter hjemme, men det er mer for jeg synes de er så kalde.. hehe..

Her tapper jeg vann i vasken, tilsetter litt olje, og hiver oppi noen mesoft-kluter.. Funker best for oss :o)

Skrevet

Her går det i tøybleier, så guttens melkebæsj går uansett i vaskemaskina! På 60 grader! :o

Så selvfølgelig går bæsjeklutene den veien også! ;)

Men også jeg, prøver i alle fall, å vaske det verste av ham i vasken. Mest fordi jeg synes det er enklest.

Våtservietter bruker vi på tur! (Har hørt at man lettere kan få eksem ved bruk av våtservietter?) Mesoft brukte vi me i begynnelsen, men så ble jeg lei av å bruke penger på noe som bare går i søpla. (Særlig miljøvennlig er det jo heller ikke...)

Skrevet

Selvfølgelig bruker vi vaskeklut. De vaskes jo i maskin etterpå. Blir ikke ting rene i din maskin da? Å bruke vasken er upraktisk og det blir mye søl. Avføringssprut på vasken, det er i allefall ekkelt. Vaskeklut er helt normalt.

Skrevet

Jeg synes jeg har funnet en fin løsning på "problemet". Når barnet har bæsjet bløter jeg og vrir opp et visst antall kluter, oftest er fire akkurat passe. Først tørker jeg barnet med papir (for å få bort det verste) Så vasker jeg barnet med en klut, fortsetter med en ny klut osv. helt til barnet er rent. Klutene putter jeg rett i en plastpose, og plastposen vrenger jeg inn i vaskemaskina (slik at jeg slipper å ta på klutene) annenhver dag. Vasker så alle klutene på kokvask med forvask. Synes dette er hygienisk og lettvint.

Å vaske rumpa i vasken derimot, synes jeg er skikkelig uhygienisk. Ingen barn jeg har vært borti lar være å ta nede i vasken når de vasker hendene. Vil ikke si at hendene blir særlig rene av å bli plasket rundt i vasken med bakterier fra bæsj, med mindre du spriter vasken etter rumpevasken, selvsagt. Ville heller brukt dusjen i hvert fall, der står man i hvert fall bare med bena...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...