Gå til innhold

Bruker virkelig alle vaskeklut

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere vasker rumpene på barna?

Æsj hvor ekkelt og uhygienisk.

Jeg har alltid vasket rumpa på ungene i vasken på badet med vann og evt såpe når de har hatt avføring.

Setter da ungene på kanten på vasken, og "splæsjer" vann fra den rennende krana og får vasket rompå med det.

Noe annet er for meg utenkelig. Har brukt våtservietter på tur, men det er det eneste.

mannen brukte vaskeklut da barnet var bitteliten, men da han så hvor mye enklere og mer hygienisk det var å ta ungen i vasken, så begynte han også med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier æsj til vakseklut og jeg sier æsj til vasken - fytti grisen! :(

Her brukes engangs vaskeservietter. Har på vann og kaster de i søpla!

Skrevet

Du har fasiten på alt da forstår jeg.

Skrevet

Mesoft med vann og evt. olje eller såpe. Fungerer så bare det!

Skrevet

Hva er ekkelt og uhygienisk med klut?

De blir jo ikke brukt flere ganger uten å bli kokvasket akkurat...

Skrevet

Hyggienisk å fylle vasken og avløpsrørene med bæsj????

Libros våtservietter inneholder noe såpe, men ellers er de fleste våt servietter bare tillsat sterilt vann. Jeg bruker bare våtservietter...

Gjest Tale30
Skrevet

Hvis du inspireres av mitt innlegg, kan jeg jo alltids oppklare:

Når jenta har bæsjet, tørker jeg først bort med våtserviett, og går deretter kjapt over med en vaskeklut med rent vann fordi jeg ikke stoler helt på at våtserviettene ikke er parfyrmerte. Vaskekluten går så rett i vaskekurven. Her brukes ny for hver vask. Hva i alle dager er uhygienisk med det?

Gjest Tale30
Skrevet

Min mann fikk et tips av en snekker en gang, som sa at det beste å bruke når han skulle fjerne størknet lim var våtservietter for baby. Da ble jeg skeptisk. Men når det er bæsjebleie, er det det eneste som funker med en jente som er på farta. Det viktige er å få bort der verste, så tar jeg frem KLUTEN.

Skrevet

Hvis du skal fjerne maling er olivenolje kjempefint å bruke. Ble du skeptisk til olivenolje nå eller?

Skrevet

fyller jo ikke akkurat vasken med bæsj, om det er mye som sitter fast i rompa, så tørker jeg jo med papir først, og om det ligger i vasken etterpå så tar jeg det opp med papir og hiver det i do.

Våtservietter er vel ikke så bra å bruke daglig på barnet?

Nei, mesoft og slikt er vel ikke like uhygienisk som vaskeklut siden man hiver disse rett i søplet.

Selv om man kun bruker 1 vaskeklut hver gang, så synes jeg det er uhygienisk, ikke blir barnet ordentlig ren av det heller tør jeg påstå, i forhold til å kun skylle med rent vann, og skylle over det hele.

Disse vaskeklutene må du jo skylle opp, og da blir det vel like mye bæsj i vasken??!! så må du ta i de en gang til når du skal hive de i vaskemaskina...

HI

Skrevet

Ja, det er oljene i våtservietter som bidrar til å fjerne maling. Klassisk skrekkeksempel det der for å gjøre våtservietter til en farlig greie. Skulle tro de inneholdt løsemidler.

Vaskeklut til å vaske en rompe med? Hva er uhygienisk med det? Rompa blir vasket, vaskekluten blir vasket. Ikke værre enn det. Det er slik pleietrengende på sykeshus blir vasket også, og der er det stor fokus på hygiene.

Skrevet

jeg syns det er ekkelt når svigermor vasker rumpa til jenta vår i vasken, så er det kveldsstell og storesøster mister tannkosten sin oppi vasken..fysj. har aldri sett hun har vasket ordentlig etter seg etter rumpevaksne, blir bare skylt ned...

Skrevet

Vi har alltid vaska rompa til gutten under rennende vann, er litt enig at det blir renest da. Selvfølgelig etter å ha tørket bort det verste av bæsjen med papir.

Også tørker jeg over vasken med våtservietter :)

Skrevet

Syns det hørtes uhygenisk ut med vasken jeg da.

Pusser dere tennene der etterpå?

Skrevet

Eg bruker vaskekluter avdi eg ikkje vil bruke våtservietter fordi det lager unødvendig søppel.

Tørker først bort med dopapir også vasker eg over med vaskeklut med vann evt olje og kaster det i ein liten boks med litt vann tilsatt ein olje som er bakterihemmende (muck fra bleieboden) og vasker dei sammen med tøybleiene. Bruker dei på ein måte som våtservietter. Vrir dei ikkje opp viss eg må vaske meir, men finner ein ny. Fungerer utmerket.

Ville iallefall ikkje vaska av bæsj i vasken, DET er iallefall uhygiensik. Ja viss du ikkje spriter vasken kvar gong da ;o)

Skrevet

Ja. Først vasker jeg vasken ren for bæsj med tannkosten, og så pusser jeg tennene.

Tror du så mange hadde gjort dette hvis det var uhygienisk? Tror du vi lever med konstant dysenteri?

Det går fint an å vaske en babyrompe i vasken.

Gjest Tale30
Skrevet

Nei, nå ble jeg mindre skeptisk. Snekkeren hadde fremstilt det som om at det var kjemiske ting i våtservietten som gjorde det effektivt. Sikkert hylende morsomt å skremme en nybakt pappa :)

Skrevet

Slikker du vasken ofte eller? Hvorfor skal man bruke sprit??

Vi har alltid vasket bæsj i vasken, og har aldri opplevd noe problem med det....

Skrevet

Nei, men hender jo at eit barn mister tannkosten sin oppi der eller har hendene på vasken.

Ikkje særlig hygienisk det da.

Skrevet

Nei, vil slippe bærsj i vasken.

Sprit fjerner ikke automatisk bakterier.

Her holder vi oss til kluten, prøvde våtservietter fikk bare såre stumper.

Skrevet

Hva er så hygienisk med vasken?

Men, svaret ditt tyder på at du er veldig ung.(og dum)

Skrevet

Fjerner ikkje automatisk bakterier nei, men tar det meste.

Ein grunn til at sprit blir brukt til vasking av hender/toalett/vask i helsevesenet.

Skrevet

Er også en grunn til at sprit ikke blir brukt til toalett/vask ved sykehus.

De bruker aldri sprit feks der det har vært innlagt pasient med smittsom sykdom.

Skrevet

Jeg bruker våtservietter uansett jeg. Bader henne hver kveld, for de som skal til å si at jeg er uhygiensk, og lar barnet mitt ligger med bakterier.. Hun er 5 mnd, og har enda ikke hatt en sår rumpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...