Gjest Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Emmaljunga city cross: Noen som har denne og kan fortelle om det var noe de savnet ved denne vogna? Og hvordan er den å trille om vinteren? Og er det noen som har emmaljunga bilstolen med adapter til vogn? Bruker/brukte du denne mye? Og fungerer posisjonen der du kan vippe stolen litt bakover slik at ungen kan sove bra?
Nagilimia Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Det er vel ingenting jeg savner tror jeg... er kjempe fornøyd! Hvis det skulle være en ting jeg ville vist, så er det at stoffet kunne vært enklere å ta av for å vaske, men nå som jeg vet det er jeg bare litt mer forsiktig på vei inn og ut av bilen (møkkete regnvann som drypper fra bilen). Vi brukte adaptere to ganger og skikkelig bortkasta penger. Funksjonen som gjør at du kan vippe den bakover, fungerer veldig bra. Derfor vi brukte den så få ganger er fordi når jeg puttet vogna i bilen stod gjerne bag-delen på. Det var enklere å flytte babyen over i bagdelen enn å ta av bagdelen, sette på adapter, for så å ta ut bilstolen. De gangene vi var på matbutikk satte vi bare bilstolen opp i ei handle kurv. Gadd ikke ta ut vogna for den lille stunda. Anbefaler foresten bilstolen, og basen
Lykke X 4 Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Savner bare en ting ved denne vogna: Luftdekk på de skikkelig snørike dagene, hvor det bare laver ned, og veiene er dårlig brøytet. Luftdekk burde vært en valgmulighet til denne vogna, som det er med Brio happy.
Tredje drøm Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Jeg har kjøpt city cross med bilstol og adapter, men babyen har ikke kommet enda, så jeg har foreløpig ikke erfaringer med bruk av akkurat denne vogna. Ville bare si at da jenta mi var baby hadde vi bilstol som vi kunne klikke på ei vogn (annet merke), og det benyttet jeg meg en god del av. Men er litt avhengig av hvilke behov man har. Jeg brukte det mest ved levering og henting av eldstemann i barnehagen. Bilstolen blir utrolig tung å gå å bære på, så det var kjekt å sette den på vogna, i tillegg til at det da ble litt gjevnere bevegelser for hun som satt i stolen (mye "bumping" når man bærer stolen). Brukte den også ved endel småturer i butikker, særlig dersom hun sov.
Makko med to små gutter Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Jeg savner lenger rygg, og lenger seler... Men må bare innse at gutten min er for lang for de fleste vogner i en alder av 1.5år! Selene er litt korte om du f.eks. skal ha voksipose. Ellers synes jeg regntrekket ikke er særlig bra, men har ikke gjort noen forsøk på å finne et som er bedre. Ellers er jeg superfornøyd med vogna. God å trille, har ikke hatt noen problem på vinter'n, stødig og fin, lett å ta sammen og tar "liten" plass i bilen. Vi hadde en annen vogn når mini var liten, uten adapter til bilsetet. Jeg savnet det ikke. Greide å løsne setet fra basen to ganger uten at mini våknet...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Jeg er superfornøyd med vogna! Vogna er helt grei å trille om vinteren. Eneste jeg kan komme på som jeg savner på vogna er en håndbrems. Nå er heldigvis ikke vogna så tung, så det går greit i bratte nedoverbakker allikevel. På den vogna vi brukte når lillemor var baby, hadde vi bilsete som vi kunne sette på vogna. Den funksjonen brukte vi ikke en eneste gang. Syns det var mye greiere å legge henne i vogna. Når de er så små, skal de jo helst ikke sitte så mye..
Emelina Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Vi brukte bilstolen på vogna MYE! Fikk en baby som våknet om hun ble flyttet, så når hun først sovnet i bilstolen fikk hun sove der mens vi var på butikken osv. Som ei anna over her sier blir det tungt å bære bilstolen, og da "bumper" den mye opp og ned og inntil føttene dine... Ellers skulle jeg også ønske at CC hadde håndbrems. En annen ting jeg savner er avtagbar frontbøyle med klikk-funkskjon på sportsdelen. Frontbøylen kan tas av, men da må man bruke skrujern... Citybagen kunne godt hatt integrert myggnetting slik som sportsdelen. Regntrekket er ikke mye å skryte av, men det fungerer. Vi investerte i et Teutonia regntrekk i svart nylon(?) med klarplast foran slik at regn og snø ikke blåser inn i vogna der åpningen til barnet er. Anbefales!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Dette var virkelig drømme vogna mi, så skulle ønske jeg var litt mer fornøyd en det jeg er.. For det er en del småting som irriterer meg med den. Vi har hatt understellet inne til reparasjon noen ganger. En gang fikk vi helt nytt, to andre har de fikset feilen. Den delen som du drar opp når du skal slå vognen sammen var løs på den ene siden og laget en utrolig irriterende klirre lyd. Hjulene satt også fast det gikk ikke an å ta de av. En annen gang noe var løst inni understellet og lå og klirret inni der. Understellet slår meg egentlig som litt.. skrøpelig. Kan være det bare er vi som har vært uheldige da. Ellers synes jeg at den er ganske stor sammenlagt jeg, og det irriterer meg at ryggen er litt vanskelig å få ned og opp, det samme gjelder fotstøtten. Likte bedre vogna med city bagen en med sportsdelen, men vi måtte begynne å bruke den da lillegutt var 4 mndr fordi han er så stor. jeg synes også at sportsdelen er litt trang oppi, tjukk vinterpose var ikke noe særlig i vinter. Positivt med den er at den er kjempelett i forhold til andre 4hjulinger, den er god og trille og ikke minst så er den veldig fin å se på da:) Skulle jeg valgt om igjen hadde jeg nok gått for en teutonia mistral jeg faktisk. hadde den til første mann og likte vel den egentlig bedre. Alle de tingene jeg irriterer meg over med city crossen synes jeg var bedre på teutonia vognen. men det er min meing da:) Lykke til med valget:)
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Tusen takk for mange gode svar! Vi har bestemt oss for City Crossen, men uten adapter til bilstol. Selvfølgelig noen ting den mangler jeg skulle ønske den hadde, men ellers er det den vognen som oppfyller flest av våre krav:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå