Gå til innhold

Herregud nå klikker jeg snart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kort fortaldt så har mannen min fortaldt at han har drevet med Healing i skjul.... ikke at han har blitt kureret av andre... neida han har evnen til å hjelpe andre og har brukt evnene til å hjelpe et vennepar av oss... dette har han holdt på med siden før jul?! er det mulig? jeg har blitt helt satt ut, viste jo at han trodde på sånne greier, men jeg får pusteproblem når jeg prøver å tenke på dette. Jeg har ikke lyst å ha dette som en del av hverdagen, kan godt ver det virker men jeg tror ikke nok på dette at jeg klarer å svelge denne... hva gjør jeg damer? Hva hadde dere gjordt om mannen kom hjem og sa han hadde uante krefter??? dette er ikke tull om noen skulle tro det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei what to do:-)

Jeg har en svigerfar og en svigerinne som har slike evner, og de hjelper mennesker hver dag.

Selv har jeg ikke den store troen, men de som har det blir jo bedre:-)

Så lenge det bare er noe han gjør på si, og dere ikke skal leve av det spiller det vel ingen rolle?

Skrevet

uff det høres så søkt ut, ser for meg dette på Tv Norge... og Kristian Valen "jeg kjenne noka"... vet vi skal stå sammen i tykt og tynt men denne forandringen var jeg ikke klar for. Syns vi mistet alt vi hadde sammen og jeg kjenner han ikke lengre... Vet ikke om jeg klarer å forsvare dette for han blandt venner og kjente når jeg ikke tror på det selv. Hvordan skal vi ha det sammen dersom han fyker rundt og healer venner og jeg står på sidelinjen og rister på hodet? det vil vel skape avstand mellom oss vil jeg tro...

Skrevet

Healing er ikke hokuspokus:-)

Det er energier som jobber. Og mye av det vil jeg kalle hjelp til selvhjelp.

Dvs. energier setter fart i ting, i følge Kronprinsessen vår fikset jo Martha hennes urinveisinfeksjon med healing:-)

Så jeg synes du skal spørre han så mye du føler at du trenger, så vil du snart se at det hverken er skummelt eller farlig.

Hvis venner forsvinner pga. dette, var de nok ikke noe å samle på i utgangspunktet.

Men det er et fritt land vi bor i, vi kan velge hva vi vil tro på. Og selv om du ikke tror på det han gjør, så gjør han tydeligvis det selv.

Jeg synes personlig at du bør sette deg godt inn i det før du snur han ryggen og sier at du ikke kjenner han lengre.

Lykke til.

Skrevet

Du trenger da egentlig ikke ha det som en del av hverdagen, selv om mannen din fra tid til annen hjelper andre.

Så lenge mannen din og de han hjelper tror på det han driver med så er det det viktigste.

Jeg tror jeg hadde blitt veldig lei meg om min mann hadde reagert sånn som du reagerer nå. Hva med å heller være åpen for at han kan vise det at det fungerer? Hvis han hjelper felles venner av dere så får du nok høre hvordan det går, og om det faktisk virker og de blir bedre så er det nok du som må spise i deg en og annen fordom.

Nei, jeg hadde vel forventet litt mer støtte enn det du viser min mann. Prøv å være åpen for at det han gjør faktisk virker, og se an hvordan det går med de han hjelper nå. Om de har nytte av ham er det mulig du kan få hjelp en dag kroppen streiker du også ...

Skrevet

Haha, DIN mann skulle det stå i siste avsnittet der ...

Skrevet

Om han har vært troende på dette feltet før også så kan det vel ikke komme som så stor bombe?

Om min mann hadde gjort noe slikt så hadde jeg nok fått kjempesjokk, siden han ikke tror på slikt i det hele tatt. Hadde han da snudd helt om, så hadde jeg hatt litt omstillingsproblemer. Men det hadde vel gått med tid. Men det er jo fordi både han og meg ikke tror på slikt i det hele tatt da...

Jeg syns du skal gi det litt tid jeg. Så lenge han ikke skader noen så gjør det jo egentlig ikke noe... Om du kan respektere ham videre, så syns jeg du skal fortsette med det. Og så er det noe med at HAN kan ha det som del av sin hverdag, DU trenger ikke være så tett innpå det...

Skrevet

nei takk for gode råd. Det er helt sant som dere sier, jeg burde være mer imøtekommende men dette er vel bare en ting til som gjør at vi beveger oss i hver vår retning. Har på følselsen av vi er gode venner som bor sammen, og når dette kom i tillegg så forsvant den "gode venner" følelsen og:( ser ikke at det skal bringe oss mer sammen ihvertfall. jeg får bare gi det tid. Men jeg må nok snart gjøre meg opp en mening om hva jeg skal si om saken til andre for han healer jo gode venner av oss så det er bare snakk om tid før det blir tatt opp i en forening

Skrevet

Synes kanskje det er litt rart at dette kommer så overraskende på deg. Snakker dere ikke sammen om sline ting?? Jeg mener, det er da vanlig at man fra starten av i et forhold snakker om interesser, tro, meninger osv????

Personlig ville jeg også blitt het satt ut av noe sånt. Men det ville vært fordi mannen min hadde gått bak ryggen på meg og gjort like ting uten å snakke med meg eller informert meg! Tror jeg ville blitt ordentlig irritert uansett hva han hadde drevet med på fritiden hvis det var noe han forsøkte å holde skjult for meg.

Skrevet

Jeg hadde fått kjempesjokk, min mann tror aldeles ikke på slike ting. Det virker ikke som du heller gjør det?

Healing er som ei nevner over her energier. En form for healing er Reiki. De som har evner sies å ha varme hender. Det er flere som jeg har arbeidet med som har disse evnene, og de har hjulpet mange av våre pasienter med dårlige knær etc.

Prøv å være litt mer åpen å lytt til ham, kanskje han kan hjelpe deg med noe som du sliter med? :-)

Skrevet

Selv om du ikke tror på dette, kan du likevel støtte ham. Om min mann ikke hadde fortalt meg at han ville prøve dette før han begynte med det, hadde jeg tatt det som et tegn på at han ikke hadde tillit til meg, at han ikke følte at han kunne snakke med meg om ting som står ham nært. Det hadde nok vært det som hadde opprørt meg mest. Du må ikke gå fra dør til dør med flyveblader for å reklamere for mannen din, men du kan si til folk som spør at ja, han har begynt med dette, og det er veldig spennende for ham. Men om du ikke elsker ham, så skjønner jeg jo også at terskelen for å la ham finne sin egen vei ikke er særlig høy. Du bør kanskje finne ut hvor du vil hen i livet. :)

Skrevet

Hm, kanskje ikke så rart at han ikke har fortalt deg noe...

Skrevet

Jeg synes synd på mannen din og synes du burde være mer støttende.

Er ikke akkurat som om han har begynnt med noe kriminelt, spiller bort penger eller seksuelt kinky likssom ...

Skrevet

Skjønner ikke helt at du reagerer så sterkt...

Jeg tror f.eks. ikke på homeopati, men hvis mannen min gjør det og sender lillemann til homeopat så tenker jeg at pytt, pytt, litt sukkerkuler gjør jo ingen skade ;-) Hvis han hjelper andre (om det er reellt eller placebo) så er vel det bare bra? Er det flaut for deg at han tror på noe du ikke tror på?

Hadde mannen min hatt healende krefter (om jeg tror på det eller ei) hadde jeg hørt på ham og prøvd å forstå. Ville jobbet med min skeptisk og prøvd å være åpen for at det muligens kan være noe i det... men nå er jeg også av den mening at ekteskapet og også samboerskap med barn i bildet er forhold man må jobbe med og kjempe for!

Skrevet

nei jeg har kanskje ikke uttrykt hvordan det følels, men jeg er ikke enig med dere damer, og jeg må jo si jeg er overrasket over så mange som synes synd på mannen min. Her kommer han, som kjører traktor til vanlig, og forklarer at han har di siste mnd praktisert healing bak min rygg til et vennepar som trengte hjelp, og jeg som ikke vist han hadde slike evner engang. Jeg trodde jo jeg kjente han, men så feil kan en ta. Jeg viste jo han har gått til healer seg og syns det var spennende og det kan jeg være enig i, men at han kommer hjem og sier han har varme hender og kan helbrede andre... beklager at jeg er så trangsyns men det blir for dumt. Jeg klarer ikke forholde meg til det, jeg viste ikke han trodde så sterkt på dette og jo vi snakket om alt mulig før vi giftet oss og jeg trodde jeg kjente han. Selfølgelig er det flott om han hjelper andre, men nå har jeg tenkt litt lengre... hva med oss som familie, hva tror vi på, hva med våre barn, skal dem få innblikk i et univers som jeg ikke tror på selv? Han har hatt mye kontakt med en dame som driver healing, som han har holdt hemmelig for meg... nei dette er ikke greit for meg, da får jeg bare være trangsynt

Skrevet

Det høres jo ut som om dette bare er et ledd i det at dere virkelig beveger dere i hver deres retning. Tålegrensen din hadde sikkert vært et annet sted om du hadde forgudet mannen :-) Jeg skjønner deg kjempegodt for øvrig, han har jo gjort om på premissene, og tilbyr ikke lenger den pakken du takket ja til da du giftet deg. Dessverre og heldigvis forandrer folk seg gjennom er helt liv, og er det ekte kjærlighet, kan man tilpasse seg endringer nesten uansett av hvilken dimensjon. Er det derimot ikke helt den store tingen, kan forandringer som er langt mindre rystende enn dette velte prosjektet.

Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg ikke helt ser problemet?

Om det hadde vært min mann, så hadde jeg vel ikke "sagt" noe på det? Supert, da - hvis han kan hjelpe andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...