Mamsen med 2 gutter! Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Da har jeg endelig begynt å tenke på hvilken barnevogn jeg vil ha, men hvilken internett side er best å sjekke ut?
Gjest Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Emmaljunga.com Simo.no Hmm.. Barnevognguiden.no Ellers er det bare å google i vei, da finner du masse:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Synes denne er bra; viser hvilke vogner som kom best ut i tre forskjellige tester (jeg har selv testvinneren Emmaljunga City Cross- suuper vogn altså http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/test-av-barnevogner.html
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Det er kjekt å vite hva som ahr fått best i test og ikke - men tenk på hvilke særlige behov DU har med vogna di. F.eks. bor du i by på smale fortau og skal inn og ut av buss og trikk etc ønsker du deg vanligvis en mindre og lettere manøvrerbar vogn enn hvis du bor på lnadet og har masse terreng og grusveier rundt deg. Samme hvis du bor i villa og kan parkere vogna rett utenfor døra uten problem vil ikke vekt/tyngde bety så mye som hvis du bor i 4. etg uten heis og uten muligheter for å ta med hele vogna opp slik som meg.... Jeg må få si at den beste hjelpen jeg har fått er på butikker etter jeg har beskrevet hvor og hvordan jeg og og hva jeg ønsker å bruke vogna til mest (bykjøring). Hvis du tillegg er kjent med tester fra før av vil du raskt kunne ta et godt valg basert på din egen situasjon! Husk: det er DU som skal bruke vogna og det kan hende du har andre behov enn hva andre har (jeg har for eksempel ikke kjøpt Emmaljunga fordi den ikke har de egenskapene jeg ønsker fra en vogn - men skjønner at mange andre liker den) Lykke til i barnevognjungelen! Jeg var ekstremt lettet da jeg hadde fått kjøpt i alle fall
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 uff, føler at jeg gjentar meg selv litt her- meeen la gå- ikke ALLE Emmaljungavogner er store og tunge! City Crossen er f.eks bare 11 kg, altså like lite som mange andre typiske "by-vogner".. Jeg valgte ihvertfall City Crossen utifra at jeg bodde i by, blokk uten heis osv- men siden den er så stødig og god passer den like godt nå som vi har flyttet til eget hus "på landet". Grunnen til at valget falt på City Crossen fremfor noen av de andre byvognene er at sportsdelen kan snus begge veier- og det er virkelig GULL verdt!! Ikke alle som tenker over det på forhånd kanskje, men når babyen blir 6-7 mnd og man bytter over til sportsdelen, så er det mange med meg som foretrekker å kunne SE babyen mens man går på tur, snakke sammen, passe på smokk osv. Og dessverre er det mange av de populære vognene, som f.eks OTH og TFK blant annet, som ikke har denne muligheten, fordi sportsdelen ikke er vendbar. Bare et lite obs på noe man bør tenke på, selvom smaken er som baken osv;) Lykke til med valget uansett, det er IKKE lett- er jo så mye fint å velge blant der ute! =)
mamma til en snart to Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 enig med lykkeli&gla-venter jente nr 2♡ stemmer på Emmaljunga city cross jeg har prøvekjørt forskjellige vogner, å synes desidert at denne er best. god bagplass og. i f.eks OTH er det ikke plass til voksipose en gang . det er litt lurt å tenke på ettersom de ligger i bagen på høsten/vinteren. Desuten tar city cross'en mindre plass i bilen en en 3 hjuls vogn, og er mer stabil ettersom den har 4 hjul. og vogna er best i test
carina86 Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 ta deg en tur innom en butikk som selger vogner å hør litt med de. *men tenk på skal vogna bare brukes i byen er 3-hjuling perfekt men skal den brukes der det er endel snø anbefaler jeg 4-hjuling (hadde 3hjuling med første går for 4-hjuling nå *se på hvor tung sen er for blit mye løfting inn og ut av biler osv. *vil du ha en vogn du kan snu ligge/sitte delen sånn at du skjermer barnet for vinden? vi gikk for en emmaljunga duo edge. dete r den vogna som passet vårt behov best! lykke til i jakten, ta deg goood tid, ikke rush det gjorde vi sist å angret heeeele tiden.
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 21. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2010 Tusen takk for masse flotte svar Skal besøke en barnevognforretning har jeg funnet ut, vil prøvekjøre alt før jeg bestemmer meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå