Gå til innhold

Stram lukt fra underlivet til 2 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen snille folk kan se hit litt og hjelpe meg..

Den siste tiden har jeg flere ganger merket en stram urinlukt fra underlivet til den lille jenta mi når jeg skifter bleier. Vi er nøye med hygienen og hun bader ca 2 ganger i uken. jeg har aldri merket denne luktet før de siste månedene. Har vært hos legen med urinprøve, med mistanke om infeksjon, men var i følge legen ingenting. Ellers drikker hun rikelig med vann, så tror ikke det kan komme av at hun er dehydrert. Noen som har opplevd lignende??

Blir litt bekymret for det lille gullet mitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her , noen ganger har det faktisk vært uvi,andre ganger konsentrert, (selv om jeg mener barnet får i seg nok drikke ilp av en dag, og noen ganger kommer den lukten hvis hun f.eks har tisset i bleien tidlig på natten og bleien gjerne ikke har blitt skiftet før på morningen. Er ikke godt å si hva det kan være,

Skrevet

Samme problemet med jenta mi.. Hun er bare 10 mnd, og det har vært sånn litt fram og tilbake de siste månedene. Har vært hos legen, hadde ikke uvi, men fikk til slutt beskjed om å prøve daktacort (?) salve mot sopp o.l. Dette hjalp litt, men så har det kommet tilbake... Så jeg vet ikke jeg.. Hun bader annenhver dag, og vaskes morgen og kveld, uten såpe - bare olje.

Skrevet

Vasker du underlivet da HI? For når de er babyer skal man jo ikke vaske der, men når de blir såpass som 2 år, bør man jo rengjøre litt der nede.

Ellers opplevde jeg meget stram lukt med pampers bleier, ble borte når jeg bytta til libero.

Skrevet

vi vasker underlivet morgen og kveld ja. bruker pampers her i gården, men det er fordi hun ikke tåler libero, får store utslett med engang vi skifter bleiemerke.

hmm...ikke godt å vite hva det kan være

HI

Skrevet

Vasker du både morgen og kveld??? Kan det hende du vasker litt for mye og at det er det som lager ubalansen i underlivet hennes?

Skrevet

Så lenge en vasker uten såpe, tror jeg ikke du vasker for mye. Skift oftere bleie en periode og la henne drikke mye.

Skrevet

hmmmm, la henne gå uten bleie når hun er hjemme? Så får hun luft nedentil. Det er jo slitsomt, men dere kan jo ta det som en start på bleieavvenningen? Dere trenger absolutt ikke å sette henne på potte eller noe, men la henne gå med rompen bar slik at hun får luftet seg litt, og da vil hun nok etterhvert merke når hun må tisse og bæsje, for hun ser resultatet av det hun føler (altså, hun ser hva tissetrangen er for da)...

Det er kjempeviktig at de får rikelig med luft nedentil, hvis ikke kan det bli klamt og lukte litt, og evnt utvikle seg til sopp eller UVI. Det ville ihvertfall jeg gjort :)

Lykke til :)

Skrevet

Hvordan går det an å reagere på Libero bleier? De er jo helt uten noe som helst. Pampers er jo gnipp inn med lotion og alt mulig rart. Og det lukter stramt av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...