jente08 + spire i magen<3 Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Hei:) Dette er mitt andre svangerskap, og jeg er 6+4 uker på vei..har det helt annerledes nå enn sist jeg gikk gravid. Jeg er sulten hele tiden! Kan spise frokost, lunsj, middag, kvelds uansett hva det måtte være, men ca halvtime-tre kvarter etter jeg har spist er jeg kvalm og sulten igjen!! Blir så fortvilet, kommer jo til å gå opp i ei fart hvis det skal fortsette sånn her:( Noen som har noen gode råd å komme med? Eneste som hjelper mot kvalmen er å spise..
gutt 06 og jente nov 2010 Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 dytter på dette,jeg spiser hele tia!!!
endelig gravid28 Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Jeg må også spise veldig ofte for å holde kvalmen unna, men problemet mitt er at jeg ikke har lyst på mat samtidig som jeg vet at det er det eneste som hjelper....slitsomt!! Men når jeg endelig får lyst på noe spiser jeg mye. Er slank og ikke bekymret for å legge på meg. Tror ikke man skal være så redd for det i denne fasen med mindre man er overvektig. Hvis man spiser sunne ting er det vel bare å spise i vei! Frukt, salater, supper, frokostblandinger el. yogurt som mellommåltider. Jeg får det ikke helt til selv, men prøver. Den konstante kvalmen gjør i allefall at jeg ikke har lyst på all den sjokoladen jeg spiste før og det er kanskje bra. Spis og vær glad
jente08 + spire i magen<3 Skrevet 21. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2010 Jeg er heller ikke overvektig, men har hatt noen kilo for mye før, så er så redd for å legge på meg masse igjen.. men må jo bare spise når jeg er sulten, dvs hele tiden nesten, hehe:P Prøver å spise sunt da, som du sier, frukt, supper, og fullkornsmat så det skal mette litt også Nei sjokolade og snop frister ikke meg heller, blir uvel av tanken på søtt når jeg er kvalm, så det er jo en fin ting da:) Men synes det er litt slitsom å gå rundt sånn her, håper det gir seg etterhvert:)
Muffinsmamma Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Jeg hadde det på samme måte i forrige svangerskap...og da skal det sies at jeg vanligvis spiser 6-8 måltider om dagen, må ha mat ca hver 3. time.. Fra ca uke 6-7 og fram til kvalmen gav seg nærmere 4. måned spiste jeg heeeeele tida... virkelig hele tida. Og jeg var så kvalm. Hadde med meg buljong og knekkebrød på jobb, var det eneste jeg liksom orka. Jeg gikk opp ganske mye, 22 kg. Men også fordi jeg ikke brydde meg så mye, er så tynn fra før og syns det var litt heftig å gå opp så mye.. Denne gangen vil jeg helst slippe det for jeg fikk litt vondt i knærne og leggene på slutten og etter svangerskapet. Tenkte jeg skulle teste meg for om jeg har noe med stoffskiftet, siden jeg spiser så ofte vanligvis og ikke går opp i vekt. Uansett, man må spise, det må man, ikke tenk på vekta. Jeg tror det er viktigere at man, når man orker, rører på seg, går turer, sykler, yoga, holder seg i bevegelse. Og at man ikke gjør som jeg gjorde i 2. og 3. trimester å bare sette seg med skjokoladeposen i sofan til den er tom... Fullkornspasta, råris, mye linser og bønner, det blir trikset mitt tror jeg:) Klem!
solskinn1980 Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Har det akkurat likt. Etter ett par 1-2 timer uten mat så blir jeg kvalm ogslapp og svimmel... Jeg har en pakke med knekkebrød her på jobben som jeg knasker på hele dage, ellers så hjelper det jo med frukt i mellom hovedmåltidene. Jeg har allerede lagt på meg, men håper på at jeg ikke skal legge på meg for mye. Lykke til:-)
mamma til lillingen Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 JA! Jeg er sulten hele tiden, og har lyst på alt mulig som finnes eller ikke finnes i kjøleskapet. Frokost på morran, første lunsj ca kl 10-11, andre lunsj ca kl 14, også middag etter jobb. Jeg har lyst på absolutt alt, og det er veldig lett å gå på Ica for å handle noe å spise i lunsjen på jobb. Prøver å holde meg til brødskive, forrige uke var det brødskive med brunost som var tingen, men det har blitt litt sjokoladepudding og litt kjeks. Problemet er at jeg ikke klarer å spise så mye før jeg blir stappmett og kvalm igjen. Er kvalm når jeg er sulten, og kvalm når jeg har spist for mye. I morrest ble jeg så mett at jeg ble kvalm av bare 2 knekkebrød. Men må jo spise mer enn det, ellers går det bare en halvtime før jeg blir kvalm og sulten igjen. Huff, det skal ikke være lett! Er i 9'ende uke nå, og har allerede gått opp over 2 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå