Gå til innhold

Hadde dere putta bleie på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... en treåring som har vært "stor jente" i fire måndeder, men som har begynt å tisse på seg igjen? Andre råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg. De fleste har tilbakefall, og det er jo ikke med vilje hun gjør det.

Skrevet

Jeg vet jo at hun ikke gjør det med vilje, men hun var så veldig stolt da hun sluttet. Er redd jeg "trår galt" hvis jeg tar henne med tilbake til bleiestadiet igjen. Men det er kanskje ikke noen vei utenom?

Skrevet

Gutten min fikk tilbakefall, eller maange uhell, etter et par måneder uten bleier. Det sluttet å være så spennende å gå på do, fikk kanskje ikke like mye skryt hver gang som i begynnelsen, og uhellene kom flere ganger om dagen.

Vi snakket med ham om hvorfor han hadde begynt å tisse på seg igjen nå som han hadde blitt så stor og flink til å gå på do, men fikk ikke noe godt svar. Ble enig med gutten om at hvis du tisser på deg så tar vi på bleie. Går du på do (hadde trusebleier, så lett å ta av og på) og tisser eller bæsjer der, så tar vi bleia av igjen.

Vi tok på bleie en gang. Han gråt og raste, og følte det som et ordentlig nederlag. Etter en times tid i bleie gikk han på do og tisset der, vi tok av bleia og på truse igjen, og etter det gikk det flere uker før neste uhell, og vi har aldri tatt på bleie igjen.

Er nå gått i overkant av et halvt år siden bleieslutt, og han har alt fra 2-4 uhell i måneden, men det kan vi leve med:)

Skrevet

Nei det ville jeg ikke gjort. Heller vært ekstra påpasselig, tatt henne oftere på do og hatt med ekstra med skift. Hvor lenge har tilbakefallet vart da? Det er ihvertfall ganske normalt har de har slike som varer ei uke eller to.

Skrevet

Jeg ville nok heller ikke gjort det selv.

Om hun vet hun får bleie på, skjønner hun jo at det er greit å bare kunne gjøre i bleia, istedet for å kjenne hvor ukomfortabelt det er med tiss/bæsj i bleia. Nå mener jeg SELVFØLGELIG ikke at du bare skal la henne gå med skitten bukse/truse, men at hun må lære "the hard way" at om hun ikke kan si fra når hun må på do, blir hun skitten.

Jeg ville nok heller bare tolerert det å måtte skifte på henne når uhellet er ute. Men IKKE kjeft på henne for at hun er uheldig, forklar heller for henne at hun må si fra når hun må tisse/bæsje. Berøm henne når hun først sier fra. Og spør henne ofte om hun må på toalettet. Skal dere ut, si at hun skal på do. Og når hun skal legge seg, sørg for at hun går på do før hun legger seg..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...