Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Dersom jeg ønsker å søke to ulike mastergrader ved to ulike utdanningsinstitusjoner som begge er populære studier som krever motivasjonsbrev i tillegg til søknaden. Jeg tror begge skulle søkes på via søknadsweb. Må jeg da sette dem i prioritert rekkefølge? Jeg føler ikke akkurat at det tar seg godt ut for motivasjonsbrevet dersom et av studiene står oppført som nummer to. Så dersom de må settes i prioritert rekkefølge kan jeg vel bare drite i å tenke på å komme inn på det jeg setter som nummer to? Er det forresten noe sted jeg kan finne tall på hvor mange søkere det er per plass på ulike mastergradsstudier?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Normalt søker en masteropptak lokalet på studiestedet. Har du tatt en bavhelor en plass, og har studieplass der, kan du vanligvis søke lokalt uten å gå om samordna opptak. Samaordna opptak hahhde uansett frist 15. april, så du er for sent ute der. Snakk med studiestedet ditt.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Er ikke det som kalles søknadsweb felles for studiestedene? Det er frist 1. juni på begge studiene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå