arime Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jeg har mangla ALT av motivasjon i det siste... Før vi begynte selve prøvinga kunne jeg sitte på spinningtimer og tenke at "kom igjen, dette er bra for deg sånn før du skal bli gravid!" eller "dette gjør du for ditt ufødte barn!", men nå er all motivasjon borte. Helt motsatt, siden jeg virkelig burde tenkt sånn nå. Så i gårkveld kom jeg og samboeren min opp med en plan. Vi gjør som følgende: Man får en stjerne per godtefrie dag, en sol per trening og en måne per runde i senga (hehe). Den som først samler opp tjue ting slipper husarbeidet påfølgende uke. Kjenner meg iallefall motivert så langt... Har hatt sånn stjernesystem før med søstra mi, men aldri med sol og måne. Jadda! Godt voksne kan bruke metoder beregnet på barn. Siden dette er første dagen har jeg bare en stjerne så langt.. Samboeren har stjerne og sol. Vet ikke helt om det blir noen måne.
zassy☆ Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Haha så genialt! :-D men satser på at det ikke trengs så mye motivasjon for månene :-D Veldig morsom plan! Aldri hørt om sånn solsystem før jeg. For min del får jeg motivasjon av å skrive lister..planlegger treningen, og skriver ned det jeg har gjort og slikt for å kunne se resultater senere. Når det gjelder godteriet er det alt eller ingenting for meg..greier jeg meg et par dager uten så er det ikke noe problem videre, men spiser jeg litt hele tiden så kommer jeg meg ikke ut av det. Kjæresten er superflink der, han spiser KUN i helgene, ALLTID, ja jeg mener ALLTID, selv om det er JUL eller BURSDAG! Han er syk... ;p Du må oppdatere tråden da og si hvor mye soler, måner og stjerner dere får da! hihi Skulle gjerne hatt litt måne selv.. :-D men kjæresten er bortreist i jobben, så her er det måneformørkelse denne uka :-D
arime Skrevet 20. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2010 Hihi, neida, månene er ganske greie foreløpig! Men litt morsomt å ta med det også! Hihi. Tror egentlig vi har funni på det solsystemet selv, så oppfordrer flere til å bli med! Har fått med mamma på det med godteriet iallefall, fortalte ikke om månene til henne. Lister er jeg også glad i! Hørtes ut som en fin måte å få motivasjon på det også da. Himmel, han kjæresten din hørtes nesten plagsomt flink ut! heldigvis er både jeg og samboer ganske like, selv om det kanskje gjør at vi "går på en smell" på godteri i ny og ne, sammen. I dag blir det en stjerne og en sol på meg. Litt usikker på den månen, tar det litt som det kommer.
zassy☆ Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Uansett hva som gjør at man blir motivert så er det jo bra! Har en slags kalender nå jeg som jeg krysser av på, gult kryss de dagene jeg trener, og rødt de treningsfri, så er det om og gjøre å få flest mulig gule kryss før vi reiser på ferie i sommer, tenkte å finne på en belønning til meg selv også, men vet ikke hva enda Hehe ja han er flink, men til gjengjeld spiser han supermye "forbudt" i helgene da Så tror det går opp i opp :-D Lykke til videre med systemet ditt! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå