Mor di! Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Eller går det an å servere hvitvin i rødvinsglass?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Kødder du? Teknisk sett kan du vel servere vin i melkeglass, men ja.. de fleste har vel både rød og hvitvinsglass..
mastermind Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Nå er ikke jeg noen vinekspert i det hele tatt! Men sjekket ut litt da vi satte opp ønskeliste til bryllupet. mange snakker om disse høye samle glassene som hvitvinsglass. Det har jeg etterhvert skjønt er champagneglass. Hvitvinsglass kan vere både høye og smale, eller samme form som rødvin. Det som avgjør glasset, er størrelsen. Om jeg ikke husker feil skulle et rødvinsglass vere 35 cl og oppover, et hvitvin opp til 35cl. Derfor kjøpte vi glass 35 cl og bruker det til begge deler
*smula* Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Vi har både rødvin- og hvitvinsglass (eller egentlig champagneglass, men bruker de til hvitvin). Man klarer seg jo helt fint uten hvitvinsglass, men jeg synes det er litt ekstra stas. Og hvertfall når champagnen tas fram.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Ja, men bare billigglass fra IKEA... Kjøpte dem når jeg var yngre, fattigere og hadde villere fester=P Har lenge tenkt på å kjøpe nye, men vi klarer ikke bestemme oss for hvilken serie vi ønsker oss. Snakker om å gifte oss så kan jo kanskje ønske oss til bryllupet...
Mor di! Skrevet 19. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2010 Hehe, takk for svar. Jeg lurte på det fordi en venninne av meg hadde vært på vinkurs, og der hadde de sagt at en egentlig burde drikke hvitvin fra rødvinsglass. derfor ville de kun ha rødvinsglass på ønskelisten til bryllupet. Vi har begge deler, syns det er stas å både rødvin-og hvitvinsglass. Og tenker praktisk mtp om en serverer hvitvin til forrett, og rødvin til hovedrett... Champagneglass har vi veldig få av, og ikke i samme serie som de andre. Ser ikke at de kommer til å bli brukt veldig mye...
Mor di! Skrevet 19. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. april 2010 Sjekk ut Holmegaard Fontaine, det er de vi samler på... eeeeelsker de! Elegante, tidløse og generelt veldig lekre :-) Sånn, dagens reklameinnslag fra meg :-)
frk Nilsen Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Har rødvinsglass, hvitvinsglass og champagneglass. Hvitvinsglassene har samme form som rødvinsglassene, men er hakket mindre. Vinen blir mye bedre i den type vinglass )
spix Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 For å få frem alle egenskapene i vinen bør man egentlig ha forskjellige typer både hvitvin og rødvinsglass. Vi har 3 forskjellige typer hvitvinsglass og 4 typer rødvinsglass, men så er nok mannen over snittet interessert..
neekap Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 har også hørt at hvitvin helst skal drikkes fra glass med bred "åpning", så her i gården er det bare store, deilige, vide glass )
Soon to be mum Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 Vi har både hvitvin- og rødvinsglass, men som en del andre her har vi også hvitvinsglass med runde klokker. Hvitvinsglassene er også så store at det har hendt vi bruker dem til rødvin også, for rødvinsglassene er STORE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå