Gå til innhold

Hvis du kunne bruke alle navn, hva ville du kalt datteren din?

Anbefalte innlegg

Takk Lova80, jeg lar meg heldigvis ikke skremme så lett;)

Har ingen problemer med at folk ikke liker navnet, spesielt ikke når de skriver forslag selv og jeg ikke liker noen av dem;) Da har man jo bare forskjellig smak, rett og slett. Har inntrykk av at det er veldig trendy med film- og eventyrnavn og feminisering av guttenavn. Dette er ikke jeg noen tilhenger av. Spesielt blir det i alle fall, så kan jo alle Hermine'ne og Tomine'ne sitte rundt i hopetall på småtrinnet om noen år:)

Beklager for å kuppe litt av tråden din HI!:)

Fortsetter under...

Gloria må virkelig ei jente i Norge få slippe å hete! Det er bare helt gyselig, faktisk noe av det verste jeg har sett her inne, og det sier ikke lite!

Lydia tror jeg en eventuell ny datter kan komme til å hete.

Kanskje et tips til deg som truer med å kalle datteren Gloria, kan mannen din akseptere Lydia?

Annonse

Hahahahahaha, jeg har da aldri sagt at jeg gruer meg for å kalle datteren min for Gloria?! Er ikke det fineste jeg vet om, men jeg hadde jo aldri kalt datteren min for noe jeg var i mot selv.

At folk her inne syns det er fælt og gyselig og jeg vet ikke hva, er meg revnende likegyldig. Leser masse navn her inne hver eneste dag som jeg syns er grusomme, og syns forøvrig ikke at Lyd-i-a... er veldig pent;)

Kunne nevnt masse navn som jeg personlig syns synd på barna som må vokse opp med, men så er det nå slik at vi, heldigvis, er skrudd sammen forskjellig og liker forskjellige navn.

En 45 år gammel høytstående bankdirektør som må presentere seg som Caspian-Carossander-Lyssander-Leander er ikke så kult det heller spør du meg, selv om mamma'en synes det var søtt den gangen hun fødte.

Nå har jeg ingen datter da, menmen:

Charlotte eller Victoria - Disse har jeg så elendige assosiasjoner til at det nesten blir umulig :-(

Sophie/Sara - For populære..

Liva, Kate elle Alessandra - Tatt av familie

Audrey - All time favourite. Blir merkelig på norsk :-(

Til Linn Bg: Hva med Glorie? Vet om ei nydelig lita jente som heter dette, hun har engelsk far :-) Familien kaller henne "Lori"

Dattern min heter det jeg og pappan ville at hun skulle hete, om hun ikke skulle hatt det navnet er jeg jaggu ikke sikker.

Jeg synes ikke det finnes så mange fine jentenavn jeg. Hadde muligens blitt Vilje/Vilja

Annonse

Joda, jeg er norsk.Eller med mindre man skal være veeeeldig pirkete, så er farsiden min tysk.

Glorie... Hm, må uttales Glårie da? Glorie med lang o blir i alle fall ikke pent. Ikke blir det naturlig å kalle henne Lori heller, vi er ikke engelske noen av oss.

Vokse opp i Norge? Tja, har bodd i tre forskjellige land til nå, så ikke godt å si hvor vi ender opp;);)

Jeg har heldigvis ingen opptatte jentenavn så det er bare å velge, men bonus datteren min har en halvbror på mors siden som heter Nikolai og jeg synes egentlig at Nicoline er litt fint men det utgår da det er litt for likt. Derimot heter nevøen min Jakob og jeg ville gjerne hatt en Jacob men det går desverre ikke.

Hva skal datter nr.3 hete?

Har to døttre som heter Ine Marit og Maja Elise og lurer nå på hva den tredje skal hete, og som passer litt til de andre to?

Alternativer som vi har hatt er:

Lykke

Sigrid

Signe

Regine

Emma

Nora

Astrid

Nikoline

Charlotte

Agnes

Selma

Wilma

• 1 måned senere...

Matilda

Olavia

Celina/Celine

Eller

Mie Olavia

Tuva Matilde

Alva Linnea

Eller

Linnea Cornelie eller Linnea Therese

Tuva Celine

Matilde Olava/Olivia

Ble mange, synes det er fine navn og sammensetninger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...