Gå til innhold

Feil i lillehjernen ?

kariannemm

Anbefalte innlegg

Jeg er oppgitt og lei meg. Jeg er 19 år, vordrende alene mamma og i dag fikk jeg beskjed om at lille hjernen ikke vokser sammen sånn som den burde. det er en "liten" feil som kan utgjørde mye forskjell..

nå må jeg inn til oslo og se videre hva som skjer med barneleger og spesialister.

Er det noen som har en liten anelse om hva det kan være? jeg går rundt i uvishet og bare skjelver og gråter.. takk for alle svar..

Fortsetter under...

Hei! SYntes så synd på deg at jeg tenkte at jeg ihvertfall kan prøve å hjelpe deg med noen svar. Det er jo litt lite opplysninger du har fått foreløpig, men det kan jo høres ut som om de mistenker at barnet ditt kan ha en eller annen form for ryggmargsbrokk. Klipte dette fra siden til foreningen for personer med ryggmargsbrokk, da noen har spurt om en lignende prolemstilling, og det kanskje kan berolige deg noe:

"Hos barn med ryggmargsbrokk som undersøkes i mors liv med ultralydundersøkelser er det ofte vanskelig å se lillehjernen. Man kan da ofte få inntrykk av at lillehjernen mangler helt. Dette kan være tilfelle. Det vanligste er imidlertid at den ikke er fullstendig utviklet, og det ser man noen ganger hos barn med ryggmargsbrokk og beslektede lidelser.

I hvilken grad dette har konsekvens for barnets utvikling videre er vanskelig å si. Størrelsen på lillehjernen kan man vanskelig si er avgjørende for utviklingen videre."

Håper dette beroliget deg noe.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...