NostraStoria Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Mini er 3 mnd'er gammel, og veier allerede 7,5 kg og er ca 65 cm. Ser noen bilstoler går fra 9 kg..dvs om ca 5 uker til hvis han legger på seg/vokser i samme tempo som frem til nå! Noen som vet?
lykkelig-mamma:-) Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Min første var veldig stor og vi kjøpte sete som var fra 9-18kg når han var ca 5-6mnd...følte han blei veldig liten i et slikt sete..å satt veldig bratt, så må være sterk i nakken..jeg anbefaler heller babysete går jo til 12 kg..iallefall noen..så er d jo lengden d kommer an på i di babysetene..at ikke hode stikker opp forbi...er nok noen mnd til minien din når 12 kg
Lemonia Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Vi byttet da gutten vår var 8 mnd. Da var han ca 78 cm og ca 9 kg. Da byttet vi fra MaxiCosi Cabriofix til Britax Multitech. Selv om gutten din har passert grensen vektmessig er han jo fremdeles ikke så høy, så det spørs hvor godt han sitter i neste type stol. Men passer han ikke bilstolen dere har nå? Gutten vår var omtrent like lang (noe lettere) på samme alder og kunne altså bruke den første stolen i 5 mnd til. Vekten er ikke det avgjørende, men når hodet nærmer seg kanten på stolen bør man bytte.
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Tulla mi blei 10 mnd i dag og vi bruker fremdeles Besafe Izi Sleep 0-13 kg. Jeg registrerer at veldig mange bytter bilsete når ungene er rundt 9 mnd, men jeg ser absolutt ikke behovet her i gården. Hun er 10 kg og ca 77 cm,altså stor for alderen, men vi skal ikke bytte før i sommer. Det er masse plass å gå på, og hun trives godt i setet sitt!
NostraStoria Skrevet 19. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2010 Han passer den bilstolen han har nå, misforstå meg rett! Men tror ikke han kommer til å passe den helt til 12 mnder for å si det slik, er vel snakk om noen måneder til tenker jeg. Han er en stor gutt, og hodet er veldig langt i fra kanten. Men han sitter veldig vondt (tror jeg?) da han prøver å vri seg ut av setet. Begynner å lure på om det er setet sin skyld eller at han bare ikke liker den stolen. Han er ellers veldig sterk i nakke osv, så tror ikke at det er problemet. Gleder meg til å få byttet, men som dere sier er det ikke vits i å bytte for tidlig. Stolen han har nå går til 13 kg.
Romeren Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 (Tror forresten ikke at han kommer til å veie 9 kilo om 5 uker! De vokser mest i begynnelsen... Det er jo individuelt da, men vår veide i underkant at 7,5 kilo ved 3 måneders kontroll og i underkant av 8 kilo på 4-månederskontrollen! )
Lemonia Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Det er heller ikke noe poeng å tviholde på første bilstol helt til man bare må bytte. Etter det jeg har hørt er de større bilstolene bedre, og den bilstolen skal man uansett ha veldig lenge, så det er ingenting i veien for å bytte når de passer neste type stol. De fleste vokser ut av bilstolen i lengden før vekt. MaxiCosi går f.eks. til 13 kg, det er mer enn det sønnen min på snart 17 mnd veier, og det er altså ni mnd siden vi byttet pga lengde.
Mini09&Lille12 Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Vi kjøpte bilstol nr 2 nå for ikke så lenge siden og det var i det seneste laget. :/ Vesla er 8.5kg og bare 68cm, hun er snart 11 måneder.. men maxi cosi setet var for lite til henne da. De i butikken sa at når bilselene var under skuldrene så var ikke setet godkjent lengre. Altså der selene begynner ligger under. De skal liksom være rett over. Var ikke så mye for lite våres altså, men det er ikke så mye som skal til. Så de som har laget grensene på setet kan gå å kysse seg en viss plass. :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå