Gå til innhold

Trenger tips ang. mat/vekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 165cm og veide 56 kg før jeg ble gravid, nå er jeg 14 uker på vei og vekten viser 61 kg. Det vil si at jeg har lagt på meg 5 kilo alt og det er jo veldig mye. Mange som har spurt meg om jeg skal ha tvillinger, noe jeg vet at jeg ikke skal ha. Jeg føler selv at jeg spiser sunt, men det hender jeg skeier ut. Jeg har også sluttet og røyke, noe som sikkert gjør at jeg legger på meg lettere. Jeg merker ihvertfall at forbrenningen er helt elendig om dagen...:-( Er det noen som har tips til dagsmenyer eller kan gi meg en pekepinn på hva dere spiser? Jeg vil bare ha med til slutt at jeg er veldig glad for at jeg er gravid og har lagt på meg, men skulle bare ønska at jeg ikke hadde lagt på meg så mye. Forrige gang jeg var gravid la jeg på meg 25kg, men håper denne gangen på å legge på meg mindre, Er takknemmelig for alle svar. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du

Jeg kjenner meg lett igjen i det du skriver. Jeg hadde en rask økning i vekten fra start og helt fram til godt og vel 5 mnd på vei. Da stoppet den plutselig på 12 kilo pluss. Siden har den vært veldig stabil (har nå passert 6 mnd) Jeg gikk over til 5 små mindre måltid + 1.5 liter rent vann daglig. Ikke slanking(!) men for å holde fingrene unna sjokoladen

(min store last) prøver jeg flere mindre måltid pr dag for å holde blodsukkeret mer jevnt. Jeg har ikke fått trene siden jeg var 4 mnd på vei så jeg har gått over til turgåing. Forsøker 3 turer på ca 1 time hver uke. Håper du kan dra nytte av noen av rådene mine. Slanke oss får vi ta etter ammingen er avsluttet. Babyen harr første prio nå :-) Lykke til!

Skrevet

hei du!

ja, det er ikke lett. Har sluppet å legge på meg, men gått ned i vekt. Men har en del å ta av så det er bare bra. Går til ernæringsfysiolog som har gitt meg mye tips.

Først og fremst spise 5 måltider om dagen, små måltider og heller spise MASSE grønnsaker. Og 3 frukter om dagen. Og alltid drikke 2 glas vann før mat

går hver dag ihvertfall 40 min tur, helst med staver da dette øker forbrenningen samt avlaster bekkenløsningen min.

spise bare godteri en dag i uka.. dette er vanskelig, men sambo følger opp og er flink!

Og jo mindre søtsaker man spiser jo mindre fysen blir man..

håper dette hjelper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...