Gå til innhold

utleie av bolig, prøver igjen!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man ikke har fått depositum, leieboere er flyttet og oppsigelsestiden er ikke over. hvordan kan man få husleie om de ikke betaler

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du vel egentlig prisgitt leieboerned ærlighet...

Kan jo sende regning og sende videre til inkasso.

Skrevet

Hva mener du? skjønte ikke "prisgitt leieboerne ærlighet" Kan jeg sende regningen til inkasso? viste ikke at man bare kan gjøre det jeg!

Skrevet

Er ikke helt sikker på hva du mener. Har dere ikke tatt depositum? Eller har dere ikke gitt det tilbake til leieborene enda? Men dere har vell en husleiekontrakt vell. Om ikke står du heller dårlig tror jeg...

Skrevet

har husleiekontrakt, men vi har ikke noen depositum. Tror vi stiller ganske svakt her, men mulig vi kanskje kan gå til sak. Husleiekontrakt sier 3 mnd, men det hjelper jo ikke når de har flyttet og ikke betaler???

Skrevet

Var litt kort og lite konsis i svaret mitt.

Hvis du ikke har depositum kan leieboerne la være å betale uten å være redd for å miste depositumet sitt. Men det betyr ikke at de ikke skylder deg penger, bare at det kan bli vanskeligere for deg å få dem.

Men ja, du kan bruke inkassobyrå, og enda viktigere: du kan TRUE med å sende kravet til inkasso...

Skrevet

tror jeg har svart før - forliksrådet - koster litt, men kan være verdt det. Ta kontakt med politiet (jeg tror det er de som har det nå, var kommunen før)

Skrevet

Så bra at dere har kontrakt! Da står dere sterkere. Kontakt forliksrådet, som hun over her sier. Og ta utskrift av innkomne penger fra leieboerene. Må ha noe å vise til i forhold til at det ikke har kommet inn penger til dere ;9)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...