Gå til innhold

Spedbarn og søvnrutiner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig legger dere babyen inn på sitt eget rom? Og hvor mye gråt/sutring tåler dere før dere tar opp og trøster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales at de ligger på samme rom som foreldrene til 1 år. Og barn under 8-9 mnd skal aldri ligge alene å gråte.

Skrevet

Hvem er det som sier at de aldri skal ligge alene å gråte? og hvordan defineres da gråt? skjønner jo at babyen ikke skal ligge å gråte alene om han er sulten eller våt i bleia, men man kan jo ikke drive å bysse barnet i søvn hver eneste kveld i 8-9 mnd?

Noen som vet hvorfor barnet skal ligge på samme rom?

HI

Skrevet

Oi, er du såpass uopplyst.... Små barn skal aldri ligge alene å gråte da dette gjør at det frigjøres et stresshormon i hjernen som kan forsårsake krybbedød. På sikt kan slik gråt i spebarnsstadiet føre til angst og depresjoner senere i livet.

Barn skal ligge på samme rom som foreldrene pga fare for krybbedød.

Her er link ang. gråt: http://www.sovlillebaby.com/forlatt.htm

Og her ang. sove på samme rom: http://www.lub.no/id/80244C7A42842796C1257689005046DB

Og ja, alt dette er relativt ny forskning så du må ikke regne med å møte spesiell forståelse fra den eldre garde.

Skrevet

Man er vel ikke uopplyst selv om man ikke kaster seg over alle "nye oppdagelser". Er vel heller du som er uopplyst om du tror at noe er sant bare fordi det er bevist i et par forskningsprosjekter. Hørt om kildekritikk? Jeg har selvsagt hørt om alt dette du sier, det jeg lurer på er om det faktisk er grunn til å tro at det er hold i denne teorien.

Selv tror jeg at barna blir usikre og redde om de ikke lærer seg å finne roen på egenhånd.

HI

Skrevet

Greit HI, da ønsker jeg deg lykke til videre. Synd du ikke velger å ta til deg denne informasjonen, men selvsagt mest synd på ungen din som må lide fordi du er så tett. Ja, nå blir jeg frekk og når du er så jævla ufin.

Spebarn under 6-9 mnd SKAL ikke gråte seg i søvn uansett, de lærer fint å finne roen senere uansett. Hva forventet du egentlig når du ble mor? Du får snakke med helsestasjonen hvis du ikke tror det jeg sier. De vil fortelle deg det samme. Jeg synes skikkelig synd på ditt lille spebarn som utsettes for denne type omsorgssvikt. Og ja, når man velger å ikke respondere på SPEbarnet sitt er det omsorgssvikt.

Jeg blir alltid utrolig imponert når jeg diskuterer med folk som nekter å innse noe som helst, bare kjører sitt eget løp. Får håpe ungen din ikke får depresjoner og begår selvmord senere i livet pga din dumhet. Jeg trekker pusten dypt og priser meg lykkelig for at det ikke er mitt barn som ødelegges.

Skrevet

I min verden eksisterer ikke småbarn og søvnrutiner i samme setning..

Anonym 18:04- synes ikke dette var å ta i litt da? HI ber vel om råd, ikke slakt? Mitt beste råd til deg er gjøre det som føles rett. Og det er IKKE å la barnet ligge å gråte. Husk at dette er den lilles eneste måte å si ifra på. Små barn kan tvert i mot hva alle over 50 (ok- generaliserer nå, ikke ALLE) påstår ikke manipulere. De har bare behov for nærhet, og det er ikke noe de kan vente med i 5 minutter. Om du blir sliten og orkesløs, be om litt avlastning på dag/helger e.l

Skrevet

Må visst skrive litt til her jeg etter å lest det du skrev en gang til. Og beklager Anonym 18:04..

HI: Det virker jo som du har bestemt deg for hva som er rett for deg? Google Anna Wahlgren som sikkert er midt i blinken for deg. Også leser du all kritikk som hun mottar fra barneleger, jordmødre o.l Etter dette kan du ta en standpunkt- er du egoist eller Mamma?

Skrevet

Min første ble lagt på eget rom da han var 6 måneder. Andremann da han var 9 måneder. Førstemann ble urolig med en gang jeg kom og la meg. Samboeren min har en teori om at han luktet at jeg kom inn på soverommet;) Etter 6 måneder med utrolig lite søvn flyttet vi han inn på eget rom rett ved siden av, og det gikk kjempebra. Gutten vår roet seg så mye bedre og begynte å sove natten rundt:) Andremann flyttet vi på eget soverom pga at han snorker så fælt:p Jeg fikk rett og slett ikke sove med den høylytte snorkingen! Å flytte dem inn på eget soverom har gått veldig fint, og jeg synes de holder roen på en helt annen måte natten gjennom fremfor da de lå på rom med meg og samboeren.

Når det kommer til gråt/sutring så tåler jeg litt sutring, gråt tåler jeg ca 2 minutter av (kanskje de sovner), mens med hyling kommer jeg løpende;)

Skrevet

Kanskje du kan google "hysteriske mødre"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...