Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært skikkelig forkjøla de siste ukene. I hvert fall en måned. De siste dagene så har det begynt å gjøre vondt i ribbeina på høyre side. Var hos legen i stad og fikk beskjed om at CRPen var fin, og at det var lite å gjøre med dette: måtte bare ta smertestillende og CosiLan hostesaft. Gjør sinnsykt vondt når jeg hoster eller nyser (er vondt selv om jeg sitter stille).

Men nå ringte akkurat fastlegen opp igjen og sa at jeg hadde senkning på 60 og at jeg skulle dra på sykehuset for å få det sjekket. Uff, blir så nervøs for at jeg har gått for lenge med dette og dermed påført den lille noen skade. Men hva betyr egentlig senkning?? Fikk høre at det var for høyt bare?

I tillegg ville visst ikke Ullevål ta meg imot ettersom dette ikke var direkte relatert til graviditeten. Så fikk beskjed om å dra til Louisenberg sykehus i morgen kl 9. Føler det litt dumt ettersom de ikke har kompetanse på gravide. Men har vel ikke noe valg.

Usj, dette ble et skikkelig syteinnlegg. Men er så drittlei at nå griner jeg bare. Orker ikke mer vondter og plager nå... Har kastet opp (hyperemisis), hatt ekstremt med kynnere og har virkelig ingen energi til nå i svangerskapet (termin 2. august så er jo 5,5 mnd på vei). Føler at hele kroppen kollapser snart. Sorry - er bare så sliten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Senkning, eller SR, er en test på hvor fort erytrocyttene (de røde blodcellene) synker i en blodsøyle, og blir brukt ved misstanke om diverse inflamatoriske tilstander.. altså betennelser/infeksjoner med ukjent opphav... CRP er ofte en bedre egnet test, ved feks bakterielle infeksjoner, men SR kan sjå ut selv om CRP er negativ..

Håper de finner ut av hva det kommer av da.. snarest.. ikke noe morro å gå rundt å være syk...

Gi oss en oppdatering på hvordan det går da ;)

Og god bedring!

Skrevet

Takk for det! Skriver inn i morgen når jeg kommer hjem fra sykehuset.

Pussig at CRP viser fin tilstand og ikke senkning? Er det farlig for fosteret om jeg har infeksjon i kroppen over lengre tid?

Skrevet

Vet ikke om det er direkte farlig... men er nok uansett best å finne ut av det, vil jeg tro... ;)

Skrevet

Noen som har vært i lignende situasjon noen gang? Altså med infeksjon over lang tid mens man var gravid.

Legen mumlet noe om mulig lungebetennelse (eller annet sted i liftveiene) eller mykoplasma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...