Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Hva gjør man når barna blir så store at de vil være med venner bort, på stranda, handling, hva om helst, men som innebærer at de må sitte på med andre foreldre som har helt annerledes kjørestil? Snakk om å kjøre fort, både på rette strekninger og ikke bremse ned i svinger o.l. Kjører fort sommer som vinter. Har ikke hatt noe ulykker såvidt jeg vet, men en gang må jo være den første. Har sittet på med en av foreldrene og blitt forbikjørt av den andre. Hva gjør man? Sier at barnet ikke får være med? Kjører selv? Sender de med?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Man lærer seg etterhvert å akseptere at man selv ikke nødvendigvis er verdens beste sjåfør og eneste fornuftige person i nabolaget.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Er kanskje litt hysterisk, men bilsikkerhet er for meg veldig viktig. Hadde ikke latt barna sitte på med noen som kjørte helt idiot! Har selv ei venninne som har en rar kjørestil, for meg er hun altfor usikker når hun kjører bil.. Kjører i tillegg ganske fort, og sier man noe, så er man idiot.. Merkelig nok har denne dama hatt lappen i 8-9år, men ikke kjørt så mye.. Hun kommer aldri til å få kjøre med mine barn i bil.. Da skal det virkelig være noe ille som har skjedd.. (Ingen drosje eller sykebil tilgjengelig, og akutt behov for sykehus eller noe)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Den tanken har jeg også tenkt. Og jeg kommer fram til at man kan selvfølgelig la være å la barnet få sitte på hvis man er kjemperedd for kjørestilen! Jeg vet at i utlandet er det veldig greit å si ifra hvis barnet ikke skal sitte på med andre (har ei tante som gjør det selv). Når det er sagt, så kan jo barna gå glipp av ting hvis de ikke får være med, så jeg vet ikke...... Komme med en kommentar til foreldrene, f.eks: ´ kjør forsiktig nå da, du har dyrebar last!´ sånn litt på fleip? Ikke vet jeg, det er ikke sikkert alle bryr seg.. Huff, det er mye bekymringer eter hvert.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Man trenger ikke være verdens beste sjåfør, bare man kjører trygt!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Sjansen er at de går glipp av noe ja, ikke moro å si nei. Men kommer til å ha vondt i magen helt til de er hjemme igjen..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 noen blir bekymret uansett hva som foregår særlig hvis man ikke har 100 pst. kontroll selv
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Absolutt ikke det det er snakk om, men når noen liker å kjøre i nærmere 100 i 60 sona med unger i bilen da har jeg ikke lyst til å sende min unge i den bilen. At du ikke har noe i mot det er jo din sak
Gjest sug lut Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Det finnes definitivt folk jeg ikke lar ungen sitte på med, ja.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Jeg er sånn som deg. Har nektet ungene å sitte på med onkel og bestemor fordi jeg ikke liker kjørestilen deres. Syns det kjører usikkert og utrygt og har mange rare uvaner.. Tør heller ikke la de i barnehagen kjøre med de, fordi jeg vet ikke hvordan de kjører. Gruer meg til eldste skal begynne på fotball. Da må han jo sitte på med andre på bortekamper. Vurderer å si at jeg kan være sjåfør til hver bortekamp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå