Gå til innhold

Hvor mye kostet dåpen til deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstemann lagde vi det meste selv, og det kom på ca 4.000. Andremann leide vi lokale og bestilte mat, det kom på ca 9.000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt mer enn rundt 10-12 gjester, så det ble ikke noe dyrere enn et nokså ordinært søndagsselskap. Tror kanskje noen overdriver disse selskapene og ser på dem som en fortsettelse av bryllupet, som også går over alle støvleskaft for tiden.

Skrevet

Vi hadde ikke plass til å ha dåp hjemme da vi hadde barnedåp, og nærmeste familie teller 26 stk.

Hadde det i 2.etg på en restaurant med snitter, drikke og kaffe. Kaker hadde vi med selv.

Kom på 4500,- uten kaker.

Skrevet

Vi var 14 til sammen og hadde det hjemme hos mine foreldre. Bestilte snitter som vi fikk billig og svigermor bakte kaker gratis. Vi fikk snittene for 105 kr per pers og det var da 5 snitter på hver. Bestilte til en ekstra så vi var sikre. Med bordpynt og snitter kom det på rundt 2000kr.

Skrevet

Førstemann hadde vi middagen ute, kaffen hjemme, kom vel på 10.000,- Var kjempefornøyd med dåpen, halvparten av gjestene hadde reist langt, og vi ville ha en super dag. Andremann/dame er i magen enda;) Så vet ikke hva vi skal gjøre. Vi har fllyttet siden sist. Tror kanskje vi tar det hjemme hos foreldrene mine, bestiller koldtbord. Da får vi det vel for 5.000,- (Har ikke regnet på det, men det blir i hvert fall billigere enn å ha det ute).

Skrevet

De er ikke døpt, så kr. 0,-

Skrevet

Et ordentlig dåpsselskap må minst koste 100.000. Ellers er det ingenting. Og både invitasjonene og takkekortene må håndlages. Til seremonien i kirka bør man ha med seg en profesjonell fotograf, og til middagen minst to kokker. Sånn er det bare. Selv betalte vi 170.000 for forrige selskap.

Skrevet

Hmmm... knappe 2000 med yngstemann. Var kun 12 gjester, så var hjemme. Med elste er jeg usikker, men vi hadde myye mat til 25 gjester, men jeg er så heldig som har en svigermor og mor som hjalp til. Men tipper det var litt i overkant av det vi betalte til yngstemann, kjøpte en del mer pynt osv. Gjestene tilbydde seg å lage kaker, så det var veldig greit! =)

Skrevet

for middag til 40.

å kaffi til 60 kom de på 6 500 kr.

meget fornøyd med dagen...

stek ferdig stekt oppskjært 2000 kr

potet og grønsaksblanding 2-300 kr

kaffe/brus 1000 kr

lokale 2000 kr

pynt osv 7-800 kr

iskaker 150 kr

alle kaker lagde familien

lagde kransekaken, å masipan kaken selv..

hadde ca 12 kaker utenom de.

Skrevet

Har aldri regnet på det. Maks 2000 tenker jeg. Det er da ikke noe bryllupsselskap heller! Eller er det en konkurranse jeg ikke vet om hvor det gjelder å ha det dyreste selskapet?

Skrevet

Ikke mer enn det koster å servere hjemmelagd middag til 10-12 personer. Vi har m.a.o. kun den nærmeste familie, foruten faddere.

Skrevet

23 gjester. Spiste ute på restaurant / selskapslokale. Hadde med kaker selv. Betalte 8500.- I tillegg kjøpte jeg litt pynt, blomster, ei kake, invitasjoner, takkekort etc så ble det vel rundt 10.000.-

Skrevet

Gidder? Vi hadde en fantastisk fin dag med familien vår uten noe jobb og stress. Det var verdt hver krone :)

Skrevet

Tydelig at pengene yngler rundt omkring.

Skrevet

Vi hadde også en fantastisk, uforglemmelig dag med begge to, der vi kun betalte 2000 for 25 gjester ca.

Skrevet

Kom det som et sjokk på deg at noen har god råd?

Skrevet

Så flott at dere var fornøyde med deres arrangement :)

Skrevet

Ikke som et sjokk, akkurat. Men jeg synes det virker temmelig barnslig å sitte her og reklamere for det. Og dermed gi inntrykk av at denne typen dyre selskapeligheter er et must hvis man skal ha barnet sitt døpt. Mange har knapt nok råd til en dåpskjole.

Skrevet

Reklamere? Vi besvarte et spørsmål.

Ikke et sted står det noe som kan tolkes som at det er nødvendig med dyre arrangementer. (Så sant man ikke er usedvanlig dårlig på leseforståelse selvsagt.)

Er man ute etter å finne negativitet lykkes man tydeligvis godt selv uten noe grunnlag.

At noen har dårlig råd betyr ikke at andre ikke kan lage en kjempefest av en dåp.

Kanskje du skal forske med noe bedre humr en annen gang 15.56?

Skrevet

Vi hadde 14 gjester på besøk i 3 dager. -Kjempe koselig!

Veit ikke helt hvor mye vi brukte, et 2-3 tusen kanskje ;-) Middag fredag, lunsj og middag lørdag og lunsj søndag. Gjorde det enkelt på fredag og serverte en gryterett (vanskelig når ingen kommer samtidig). Ellers var all mat laget fra grunnen, og da koster det ikke allverden. Men både mine foreldre og hans foreldre hadde med noe mat. Dessuten hadde vi ferskt viltkjøtt.

Skrevet

At du selv ikke er i stand til å tenke hvordan slike innlegg oppfattes, har du et problem. Selv tilhører du åpenbart kategorien "no brain, no headache". Dum, med andre ord.

Skrevet

Her jeg kommer fra er ikke dåp sånn superhøytidelig. Bare en koselig dag for barnet med de aller nærmeste. Så vi hadde det hjemme hos foreldrene mine, kun oss, faddere + partner og besteforeldre. Vi ble 18 stk. Laget gryterett, kjøpte kjøttdeig i Sverige og bordpynt litt her og der. Brukte maks 1000 kr. Synes det er galskap å bruke en hel månedslønn på barnedåp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...