*septemberbaby* Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jeg er nå 18 uker på vei og har ordinær ul, og har hatt mange episoder med storbekymring om bebisen i magen har det bra, er der noe liv og lignende.... Jeg kjøpte for 2 uker siden en angelsound på ebay for 200 kr, der jeg kan høre hjertelyden hjemme, og dette anbefaler jeg til alle dere andre der ute som bekymrer dere, skulle ønske jeg hadde gått til innkjøp av en slik en før nå de siste ukene har jeg vært mye mer rolig og er der en dag jeg bekymrer meg ligger jeg og hører på hjerteslagene til den lille nå håper jeg ultralyden viser allt er bra med den lille så skal jeg storkose meg med graviditeten:)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Jeg kunne også tenkt meg en angelsound, kjenner så lite liv og selv om det er "helt normalt" så hender det at jeg blir litt bekymret. Når man bestiller over E-bay, blir det mye i frakt/toll?
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Bare vær klar over at en del leger og jordmødre mener at bruk av slike apparater bør begrenses pga at babyen oppfatter lydbølgene og blir forstyrret/føler ubehag. Det er også fullt mulig å ikke høre hjertelyd selv om alt er ok - man er jo bare amatører. Personlig hadde jeg da fått fullstendig panikk og gått fra konseptene. Derfor, og på grunn av at babisen min faktisk lå og holdt seg for ørene under forrige ul (som kan gi samme ubehag), har jeg avstått fra å kjøpe slikt utstyr. Men jeg skal ikke anklage noen som kjøper det for å være "gale" eller "unormale".
minitromsø <3 Odinn <3 Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 eg kjøpte ein sånn på teknikk magasinet ; 179 kr supert !!
floweria Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Det er nok sunnere å lese statistikk og se at aller mest sansynlig er det at allt er bra! Ta dere heller en tur til jordmor/lege om det er en bekymring som grunner i noe reellt, (blødning, smerter osv..) Slutt å les så mye på nett hvis dere blir oppskremt av det. Man skal ikke gå rundt og lure på om barnet er dødt uten grunn! Klart det lever! har man hørt hjerteslag hos lege er sjangsen for at allt går bra så stor at det bare er dumt å gå rundt å tro noe annet! Har man vært på ul og sett at allt fungerer som det skal så er det jo noe helt fatalt som skal skje for at det ikke skal kunne klare seg! Dere blir sikkert bare irritert på meg som kommer og er "bedreviter" eller hva dere tenker..er ikke det jeg vil, jeg bare ønsker meg at dere kan tenke at dere har et normalt svangerskap (som de aller fleste har). Tenk positive tanker og det positive gror!!! Jeg synes det er dumt at man må ta sjangsen på at barnet blir stresset for at man selv skal føle seg beroliget, se om dere kan prøve å tenke mer positivt istedet for å ty til doppler og ul i ett kav... Jeg håper iallefall dere hører dette: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/206473 så dere unngår å bruke doppler mer en strengt tatt nødvendig!! I tillegg er det et apparat som er ti ganger tryggere i bruk hos de som kan det (de vet hvordan de skal passe på energimengde og hva de retter apparatet mot) sånn som leger og jordmødre med utdanning innen dette. Gå heller og be om å få høre hjertelyden og ikke sitt hjemme og knot med noe vi ikke vet nok om...
MammaTilToTette + spire Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Jeg var også i tvil før jeg kjøpte min for 5 dager siden. Har også hørt det ikke er anbefalt,men det har seg faktisk slik at angelsound kun er en lydforsterker, og ikke sender ut bølger slik som et ultralyd apparat. På bakgrunn av det kjøpte jeg også med en, og er så glad for det. Vært bekymra med tanke på at jeg har mistet flere ganger tidligere så for meg så fungerer den som en ekstra trygghet!!
Gjest Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 tok rådet ditt og bestilte på ebay selv nå, jeg er 18+1, og kjenner stort sett liv hver dag, men hadde vært koselig å kunne lytte etter da man selv føler et behov for det
mammaløve Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Jeg kjøpte også Angelsound tidligere i graviditeten, og den har beroliget meg gang på gang Nå kjenner jeg mini hele tiden, og trenger den egentlig ikke lengre. Så om noen er interessert i å kjøpe den pent brukt til en billig penge er det bare å sende meg en PM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå