minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 bare nyskjerrig egentlig. elstefrøkna ville aldri ha sutt så har ingen erfaring. jm sa at jeg ikke burde begynne med det i det hele tatt men det regner jeg med er hennes personlige mening.... minsta her på 9 dager får flaske og litt pupp, ho klarer ikke suge ordentlig så derfor flaske. er det en annen sugeteknikk på sutten enn flaska eller er dette det samme... tenkte på sugeforrvirring......
abella Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Hvis babyen din sliter med sugeteknikken er det vel anbefalt å utsette introduksjon av smokk pga sugeforvirring og ulike teknikker. Hvis du må gi opp amminga og bare gi flaske, kan de få smokk med en gang. Vi begynte med smokk etter en uke. Han trengte den ikke i starten, men nå når han er større er den et veldig fint innsovningsmiddel, han roer seg mye lettere.
Gjest Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Jeg husker ikke helt når min begynte, men vi drøyde det ganske lenge pga ammeproblemer og feil sugeteknikk.. Vi forsøkte alt mulig av andre måter enn flaske for å få i henne mat, men måtte til slutt kapitulere Etterhvert tok hun også puppen. Men, da hun etterhvert fikk pupp, flaske og smokk ble hun veldig sugeforvirret.. Ikke med en gang, men etter noen uker. Mener det er forskjellig sugeteknikk på alle disse tingene, så man kan jo risikere sugeforvirring! Vi begynte med smokk fordi hun skrek så innmari, pga kolikk.. Det hjalp derimot ikke så mye, hun skrek like mye likevel. Nå er derimot smokken veldig fin å ha:) Hun koser seg med den når hun er trøtt og litt urolig
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Begynte når de var 1-4 dager gamle fordi jeg synes det er så mange fordeler med smokk (bl.a reduserer det risikoen for krybbedød) at jeg ville at de skulle bruke smokk. Så alle våres har brukt/bruker smokk. Var veldig enkelt å avvenne de to eldste med smokken og merker minstegutten på 2,5 år (får bare bruke den til soving altså) begynner å bli klar han også.
elma82 Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Han fikk den for første gang da han var to uker gammel. Vi begynte fordi han hadde en del magevondt de første månedene, og smokken hjalp til å roe han. Var redd for sugeforvirring, men det var ikke noe problem, han kunne gå rett fra smokk til pupp og omvendt fra første stund. Etter hvert begynte han å være veldig urolig når han skulle sove, så de siste månedene har smokken vært et must når han skal sove på dagtid og legges om kvelden. Veldig greit å bare gi smokk når han våkner på natta utenom måltidene også, og spesielt i det siste da han har våknet ofte både pga magevondt og tenner - tror ikke vi hadde sovet noe som helst de siste nettene uten. Jeg synes egentlig han er litt for avhengig av smokken for å sovne, men han roer seg nå så greit. Men gleder meg til han blir så stor at han kan finne den og sette den inn selv når han våkner om natta!
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Eldstemann begynte når han var 2-3 uker, også her som innsovingsmiddel. minste begynte når han var 2 dager for han kunne ligge hele dagen og sutte på puppen. Var litt skeptisk pga amming, men det gikk veldig greit. Han tar derimot ikke flaske, kanskje det blir lettere etterhvert. Han er 2 mnd nå.
Lilleleen Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Vår sønn fikk smokk da han lå på nyfødt intensiven. Vi fikk helt sikkert vite hvorfor, men husker ikke grunnen nå. Vi fikk til ammingen etterhvert, begynte først med brystskjold, dereter uten. Nå tar han både flaske, smokk og pupp )
Nøtt Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Hvis du ønsker å amme og jenta di foreløpig ikke klarer å suge ordentlig så ville jeg ventet med sutt til amminga går på skinner. Hvis det viser seg at hun må helt over på flaske så er det greit med sutt. Jenta mi fikk sutten da hun var 5 dager gammel, men vi hadde ikke noe problem med ammingen. Gikk helt fint å introdusere sutten. Hun hadde et veldig sugebehov, og jeg ønsket ikke å være en levende sutt.
Gjest Skrevet 22. april 2010 #10 Skrevet 22. april 2010 gutten vår ble født en tirsdag, og torsdagen fikk han sutt. han tok puppen helt bra, men han smattet døgnet rundt, og det virket som han hadde ett stort sugebehov, han var meget fornøyd med sutten, og ammingen gikk like greit...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 gutten min lå de to første ukene av livet på nyfødt intensiv avdelingen på sykehiuset og der gav de smokk på grunn av at han ikke hadde mamman sin dr hele tiden og da trengte han litt trøst. det er helt greit at de gjorde det han er ikke spesielt glad i smokken uansett så spiller ingen rolle. han ammer delevis og får resten på flaske, ellers får han bare flaske. han er 3 uker på mandag.
ღMadame_mim ღ Skrevet 22. april 2010 #12 Skrevet 22. april 2010 Hun begynte med sutt når hun var 4 dager gamme. Hun bruker det egentlig mestfor kosen sin skyld og for å bli kvitt suttebehov etter måltider, brukes ikke som sovemiddel. Grunnen til at hun fikk det første gang var at hun begynte å sutte på fingrene/tommelen sin og jeg synes det er mye bedre at hun vender seg til en sutt enn til tommelen. Vanskelig å avvende å sutte på tommelen igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå