Gå til innhold

Da var Ny Ultralyd overstått....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så morro å få se den lille ha det bra i magen igjen:=)

MEN, typisk i dag som barnefar endelig ble med på UL, så lå morkaka litt forann og fikk ikke sett så mye:=( Ble innvendig, men legen sa at nå har bebisen vokst mer siden sist og vanskeligere å se på innvendig. Men det apparatet hun hadde, var det for dårlig med å se utvendig.

Og jeg ble satt tilbake til min første termin dato etter mens termin og da er jeg i dag 12+6 og ikke 13+3 som den andre legen jeg hadde sist sa. Men er jo ikke mange dagene forskjell da. Ikke helt å bli klok på dette med termin. Hehe

Jeg får ny Ultralyd den 12 mai og da får jeg komme til ei lege som har et helt nytt UL apparat og da får jeg utvendig og da er det stor mulighet å se kjønnet.

PS..Nevnte at sist UL så syntes den legen jeg var hos da at det ser ut som gutt, men legen i dag sa at det er for tidlig å se og at det kan liksågodt være jente..Så da er det bare å vente å se.

Men alt var bra med bebsien og hjertet slo fint:=)

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hihi, morsomt med alle disse fagpersonene som aldri blir enige!

Uansett, gratulerer med vel overstått UL, det er så koselig! Og kjempebra at du får komme en plass med skikkelig bra utstyr neste gang!

Skrevet

Tusen takk UndrendeUllteppe.

Ja det blir bedre når jeg skal på ny UL om 3 uker. Da er jeg 16 uker på vei når jeg skal dit med det nye apparatet. Det blir nok noe annet. Og da håper jeg at jeg får se kjønnet altså:=)

Langt er du på vei?

Skrevet

ååååå,jegogså viiil!! hehe! Har vært på to hittil,og skal ikke flere nå før ordinær 19.Mai. Det er jo så lenge til! ;p

Koslig for dere at h'n har vokst og alt såg bra ut. :)

Skrevet

Jeg har ikke den ordinære Ultralyden før 28 mai...Lenge å vente til den ordinære ja...Så jeg er glad for at jeg får enda en ny UL før da og mest sannsynelig får vite kjønnet før 17 mai:=)

Var visst vanskelig å måle den lille i dag sa legen. Men hun fikk målt til 6,5 cm. Skal den ikke være lenger når jeg er 12+6 i dag?

Noen som vet hva det har å si at morkaken ligger forann???

Magen min eser jo ut nå. Skulle tru jeg var lenger på vei jo. Kan det ha noe å si at morkaka ligger forann?

Skrevet

hei hei Gravid30

leste svaret ditt på forrige innlegg å, så er svar på begge her...

så fint det fikk bra på ul! dumt med gamelt apparat, bra du får ny ul da!

men det var synd barnefaren var med intrisert i tlf.

men da har du inkludert han i hvertfall!!!!

jeg så du skrev at du skal ha ul i uke 16.

ikke forvent at du får sett kjønnet da. jeg hadde egentlig ordinær ul(mens termin var feil) når jeg var 15+3 fikk beskjed om at det var fortidlig å se hva det var og ta de undersøkelsene de skal ta. så jeg skal tilbake fredag neste uke da er jeg i uke18.

men håper du får se hva det blir, så blir ikke ventetiden din så lang:)

Skrevet

Takk carina86.

Ja var så typisk at vi ikke fikk sett den lille så godt i går pga gammelt apparat og at det blir litt dårligere med innvendig UL nå i 13 uke, men litt for tidlig med Utvendig. Men med nytt UL-apparat uke 16 bli bedre.

Håper da legen kan se kjønnet. Men som du sier, er det jo ikke sikkert legen klarer å se det. Men jeg er glad for at jeg får komme jevnelig til Ultralyd i hvertfall og se den lille ha det bra. Det er jo det viktigste:=)

Kos deg masse med voksende mage carina86 og ta godt vare på deg selv=)

Skrevet

fint at alt var fint på ul da:)

kunne også tenkt meg å få ekstra oppfølging...men har jo ikke noen grunn for det..

hvorfor får du så ofte ul gravid30??

Skrevet

Hei klumpelumpen.

Jeg får jevnelig med UL fordi jeg blir betegna som høyrisiko svangerskap pga da jeg gikk sist gravid med dattera mi så fikk jeg svangerskapdiabetes og på slutten høyt blodtrykk som ble svangerskapforgiftning...I tilegg lå jenta mi i seteleie og jeg måtte ha keisersnitt med full narkose.

Derfor blir jeg nøye fulgt opp.

Og til tirsdag må jeg på sykehuset og ta sånn sukkerbelastning og må være der noen timer.

Jeg er bare glad til at jeg får se den lille i magen min oftere:=)))

Skrevet

forståelig det:) skulle ønske jeg også fikk det:)må være utrolig spennende å følge utviklingen på den måten hele veien.

men får vel være glad jeg forløpig er frisk og rask, og ikke trenger den ekstra oppfølgingen:) er 13 uker på vei med førstemann, så blir spennede fremover:) gleder meg til ultralyden, og til å få vite kjønn:)

håper du slipper unna svangerskapsdiabetes og forgiftning denne gangen da:)

Skrevet

Da er vi like langt på vei da=) Jeg er 13+1 i dag.

Flott at du er i fin form. Nyt det. Jeg er heldigvis vært hele veien i fin form og er det nå også. Så jeg nyter det.

Jordmor sa at det er veldig stor sannsynelig for at jeg får svangerskapdiabets igjen i hvertfall i dette svangerskapet også. Men jeg kan jo håpe at det ikke skjer. Tenker positivt.

Gled deg til Ultralyd. Det er helt fantastisk. Jeg skal også vite kjønn.

Skrevet

jepp deilig å være i fin form:) har hatt noen uker med kvalme og oppkast, men det er ganske bra nå:) så klager ikke..

ja, det er jo lov å håpe at det ikke skjer denne gangen også:) du får bare tenke positivt ja:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...