lykkeliten1 Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Må bare fortelle det. Da er timen hos gyn bestilt. Siden det ikke klaffet fos oss denne pp heller, ringte jeg til en gyn i dag og bestilte time. Har gruet meg veldig for det, men nå er det gjort. Da er det bare det verste som gjenstår. Selve gjennomførelsen av timen...(og allergisesongen da selvfølgelig) Time 3. mai skal bli bra å få det gjort også...Evt få gjort noe med evt et problem som evt er der....Det ble veldig mange evt det gitt! he he he he
Maewin Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Uff, jeg har så veldig angst for dette, selv om det egentlig ikke er en stor greie! Kommer til å gå så bra så!
lykkeliten1 Skrevet 20. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2010 Kan noen fortelle meg sånn cirka hva som blir gjort første time når man kommer til en gynekolog og forteller at man har allerede prøvd i 1.5 år? Kan noen fortelle hva de har gjort/undersøkt første time? Utfallet osv? Lurer så veldig! og gruer meg...men er nok mest bare spent...
lykkeliten1 Skrevet 20. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2010 Noen som vet hva som vil møte meg?
MonaLisa*ruger på 2! Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Hei! Jeg var i din situasjon for ca ett år siden og vet akkurat hvordan du har det. Vi hadde da prøvd i 2 år, og vi begge hadde nok innsett for ganske lenge siden at det ikke kom til å gå på egenhånd. Jeg bestilte til slutt time hos gynekolog (noe jeg hadde utsatt mnd etter mnd, fordi jeg tenkte at neste mnd er jeg gravid), hadde en vanlig gynekologisk undersøkelse, også snakket vi om syklusen min. Jeg hadde gruet meg veldig, hadde ikke vært hos gynekolog på mange år, men det var absolutt ikke skummelt! Fikk vite at alt så bra ut (noen av testene ble sendt til analyse og jeg fikk svar pr brev noen uker senere), også fikk jeg en plastbeholder til mannen min, samt nr til sykehuset han skulle kontakte for å levere sædprøve. Det var definitivt det vanskeligste for han, drøyde noen uker før han tok den telefonen...! Så, etter enda noen uker fikk vi resultatet til mannen min, og vi hadde ny time hos gynekologen sammen. Fikke da beskjed om at resultatet hans var så dårlig at vi aldri kunne bli gravide på egenhånd. Veldig nedtur, spesielt for han, samtidig som det var deilig å ha en diagnose og vite at noen skulle hjelpe oss. Ble henvist til sykehus, der personalet er helt fantastiske. Har fortsatt ikke blitt gravid, men holder på med vårt 3.forsøk nå. Skal ikke begynne å gå i detalj ang prøverørsprosessen for dette ble litt langt, men bare spør dersom du lurer på noe! Jeg var aktiv på dette forumet da vi prøvde, nå har jeg flyttet over på assistert befruktning, det er flere enn du tror som sliter med å bli gravide! Må bare si at jeg er utrolig glad for at jeg til slutt tok skrittet og bestilte den gynekolog-timen, det var for meg det vanskeligste i hele denne prosessen og jeg kunne lett ha utsatt det enda et år. Ønsker deg masse lykke til :-)
mimie Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 hei Jeg har også vært på en slik time, i oktober var jeg der.. Jeg har menstruasjon annenhver mnd og gynekologen tok en innvendig ultralyd og så det at eggene mine på den ene siden har litt vondt for å slippe. Tok også en vevsprøve når jeg først var der.. Fikk beskjed om å ta blodprøver to ganger i løpet av den neste mens syklusen min. Fikk svar ganske raskt. Jeg har ikke pco, men fikk resept på en pergo kur. Har gitt akupunktur en sjanse før jeg begynte på pergo, men det funka ikke. Begynner på kuren om to dager. Jeg har også tenkt å "pushe" litt på samboern for å få han til å ta en sæd prøve. Han har to barn fra før, men det er lenge siden, og jeg tenker det er greit å ha gjort, så får vi den eventualliteten ut av verden.. Gyn timen er ikke noe å grue seg til, men lykke til allikevel
Makko med to små gutter Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Takk for forklaring Mona Lisa. -Jeg var hos fastlegen min på torsdagen. Det var litt nedslående. Vi har prøvd i 15-16mnd, og har hatt regelmessig mens over et år. Men siden jeg ennå ammet litt og tross alt hadde lagd et barn på egenhånd før, ville ikke fastlegen sende oss til utredning ennå! Siden jeg hadde mens, hadde jeg vel også el?
lykkeliten1 Skrevet 21. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. april 2010 Takker for svar dere... Vil gjerne høre om flere.... Jeg gru-gleder meg. Om dere skjønner.
lykkeliten1 Skrevet 22. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2010 Kunne tenke meg å få gjort unna denne timen fort som bare det... Er så spent påom alt er ok eller om det er noe som kan gjøres... Sorry at jeg maser om detta hele tiden dere. Skal snart få fri! he he
villmusa Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Vi var og i samme situasjon for noen år tilbake. Bestilte time til lege etter å ha slitt i 2-3 år. Vi blei tatt blodrøver av først, prøver som skulle taes på visse daga i syklusen av meg. Prøvane var helt ok. Tok gu som og var ok. Mannen leverte sædprøve som var helt fin og eg gjennomgikk en laparaskopi som heller ikkje kunne finne noe feil. Vi blei satt på venteliste til prøverør og vi skulle inn til samtale vedrørande detta ca 2 mnd etter laparaskopien. Eg har foressten helt normal syklus (ca 28 daga). Fikk mens like etter inngrepet og jammen meg... ved neste pp satt spira! :-) Vi er nå lykkelige foreldre til en gutt på snart 2 år og nå prøve vi igjen. Ønska deg lykke til og håpa det snart klaffa for dere :-)
lykkeliten1 Skrevet 23. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 23. april 2010 Så fint! Så det er håp! Hørtes ikke sååå skummelt ut heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå