Gå til innhold

Dere som bor i Oslo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er mulighetene for å finne seg bosted rundt St.hanshaugen og omkring? Datra mi fikk barnehage plass på st.hanshaugen fra høsten av, og nå er jeg på utgikk etter en bolig, som ikke koster så alt for mye, i og med at jeg er student.

Hva ligger prisene på rundt det området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leie eller kjøpe?

Jeg gjetter leie, siden du studerer. I så fall ville jeg sjekket studentboliger. Både OAS og SiO har boliger i området (St. Hanshaugen for OAS, Ullevål for SiO). Det er antagelig billigere enn markedsleie.

Å leie f.eks en treroms på privatmarkedet vil jeg tro havner i sjiktet 9-12,000/mnd.

St. Hanshaugen er forøvrig så sentralt og med grei nok kollektivtransport, at du godt kan vurdere å bo et stykke unna også.

Skrevet

Har allerede søkt gjennom OAS, siden skolene jeg har søkt på tilhører det. Står på venteliste, men fikk beskjed om at mulighetene var små siden de ikke hadde motatt noen oppsigelser på de leilighetene som allerede er utleid. Så regner nok med at det å leie privat, blir utrolig mye dyrere enn om jeg hadde fått en studentleilighet ja!

Gjest sug lut
Skrevet

Finne bolig, ja. Ikke koste for mye, neppe, dessverre.

Skrevet

Pass på at du søker på alle studenthusene til OAS, ikke bare det som ligger på St. Hanshaugen. Alle byggene de har i Oslo er innen helt grei avstand til skole og barnehage på St Hanshaugen/Bislett.

Det skjer ganske ofte at trykket på studentboligmarkedet avtar noen måneder etter semesterstart.

Ellers er det nok stort sett Finn.no - du kan sikkert spare litt på å velge og bo i litt mindre populære "studentområder." Generelt er studentmassen interessert i å bo sentrumsnært, og prisene deretter. Bruk trafikanten.no til å sjekke kollektivtransport mellom boligområde og barnehagested.

Et annet alternativ er å finne en eller flere andre studenter med barn og leie en større leilighet på kollektivbasis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...