Gå til innhold

Toyota Avensis Executive - plass til tre bilstoler bak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte ny stasjonsvogn i 2009 og selger sa at det var god plass til tre bilstoler bak...Nå når vi har fått nr 3 (4år, 2år, 3mnd) viser det seg at det ikke er plass til to bakovervendte og en forovervendt bilstol. Er det noen som har samme type bil og har funnet tre bilseter det er plass til i samme type bil? Synes det er litt synd å måtte selge bilen siden vi er så fornøyd med den. Skal gjøre bedre research neste gang vi kjøper bil:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 2008modell, d-cat og det er nok trangt baki, men kan jo hende det er plass til 3?! Vi har hatt to britax seter baki, og da klarer en ungdom å sitte i midten.... Men pga sykdom måtte vi ta et av setene frem... det er kanskje et alternativ?!

(vi kan slå av airbagen)

Skrevet

Hei du! Vi har også en 2008 Avensis D-Cat og uansett modell så er de like store baki. Vi har i dag et HTS Besafe sete 15 kg. + og HTS Besafe bakovervendt isofix (9-15 kg.). og det er ikke mange cm. imellom de da... Men her om dagen måtte vi hente datteren til ei venninne av meg i bhg. og MÅTTE ha 3 seter inn bak og jeg er litt hysterisk på dette med seter, jeg SKAL ha de i sete!: Og isofixbasen tok så mye plass så det måtte jeg rett og slett ta ut. Heldigvis passer minien ennå i Maxi Cosi Cabriosetet som festes med belter, og da fikk jeg greit plass til det på venstre side, Besafesetet til storesøster på høyre side og Maxi Cosi Rodi XP (15 kg. +) i midten. De satt trangt, men trenger jo kun sitt sete. Nå tar Besafesetet til Storesøster også mye plass, det er veldiog bredt.

Nå har jeg ikke prøvd andre seter enn de to nevnte merkene, men maxi cosi sine seter er smalere en besafe. Har du isofix tar dette desverre mye plass...

Men 1 stk. Maxi Cosi Cabrio, og 2 stk. Maxi Cosi Rodi XP hadde det vært plass til. men 2-åringen må vel i en mellomting, tror ikke disse setene er så alvorlig brede heller... Du må nesten ta med bilen til en velutstyrt butikk og prøve....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...