Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Og barnet og ektefellen hans/hennes bestemmer seg for å bli vegetarianer og kutter ut alt meg kjøtt og fisk, og dere ser at barnet(deres barnebarn) 'lider' undet dette, blir tynn,blek og pjusk...kommer dere til å 'snike' inn kjøttmat i kostholdet deres da? uten foreldrenes godkjenning?
CMH Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Nei, da kommer jeg til å si ifra! Barn under vekst SKAL ha kjøtt og fisk, kjempeviktig med proteiner. Foreldrene må jo være helt på jordet hvis de nekter barna å spise kjøtt og fisk? Det er jo en av de viktigste tingene i et kosthold..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Nei, men jeg hadde tatt en alvorsprat med dem.. Og sagt at om dem ikke gav ungene ett bedre kosthold, så gjør jeg det selv..
Gjest ->>- Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Øh, nei. Om foreldrene skulle være tåpelige nok til ikke å dekke barnets ernæringsbehov og blånekte å høre på fornuft, ville jeg kontaktet barnevern.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Er ingenting som sier at barn SKAL ha kjøtt. Er proteiner i mange andre produkter også! Og det som man trenger fra fisk kan en også få dekket av annen mat. Men det er viktig å lese seg opp om dette før man velger å bli vegetarianer. Vi er vegetarianere og mine unger er ikke bleke og pjuske, men sunne og friske barn.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 NEI. Desuten tror jeg ikke at man blir tynn og pjusk av å være vegitarianer. Mennesker er egentlig ikke men for å spise kjøtt. Det var når istiden kom plantene ble borte at vi begynte å spise kjøtt for å overleve. Tydeligvis likte vi det, siden vi ikke klarer å slutte igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Nei. det er utrolig frekt. Jeg hadde blitt rasende om mamma eller svigers hadde gitt barnet mitt noe jeg hadde bedt om å la være, eller at det var en selvfølge i kostholdet at han ikke fikk det.
Gjest Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Nei, jeg er ingen snikeperson - jeg ville ha sagt fra høyt og tydelig dersom mitt barnebarn virket underernært:) Så fikk svigerdatteren bare fly på dib og slenge om meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå