Gå til innhold

Om dere blir bestemødre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og barnet og ektefellen hans/hennes bestemmer seg for å bli vegetarianer og kutter ut alt meg kjøtt og fisk, og dere ser at barnet(deres barnebarn) 'lider' undet dette, blir tynn,blek og pjusk...kommer dere til å 'snike' inn kjøttmat i kostholdet deres da? uten foreldrenes godkjenning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da kommer jeg til å si ifra! Barn under vekst SKAL ha kjøtt og fisk, kjempeviktig med proteiner. Foreldrene må jo være helt på jordet hvis de nekter barna å spise kjøtt og fisk? Det er jo en av de viktigste tingene i et kosthold..

Skrevet

Nei, men jeg hadde tatt en alvorsprat med dem..

Og sagt at om dem ikke gav ungene ett bedre kosthold, så gjør jeg det selv..

Skrevet

Øh, nei.

Om foreldrene skulle være tåpelige nok til ikke å dekke barnets ernæringsbehov og blånekte å høre på fornuft, ville jeg kontaktet barnevern.

Skrevet

Er ingenting som sier at barn SKAL ha kjøtt. Er proteiner i mange andre produkter også! Og det som man trenger fra fisk kan en også få dekket av annen mat. Men det er viktig å lese seg opp om dette før man velger å bli vegetarianer. Vi er vegetarianere og mine unger er ikke bleke og pjuske, men sunne og friske barn.

Skrevet

NEI.

Desuten tror jeg ikke at man blir tynn og pjusk av å være vegitarianer.

Mennesker er egentlig ikke men for å spise kjøtt. Det var når istiden kom plantene ble borte at vi begynte å spise kjøtt for å overleve. Tydeligvis likte vi det, siden vi ikke klarer å slutte igjen.

Skrevet

Nei. det er utrolig frekt. Jeg hadde blitt rasende om mamma eller svigers hadde gitt barnet mitt noe jeg hadde bedt om å la være, eller at det var en selvfølge i kostholdet at han ikke fikk det.

Skrevet

Nei, jeg er ingen snikeperson - jeg ville ha sagt fra høyt og tydelig dersom mitt barnebarn virket underernært:) Så fikk svigerdatteren bare fly på dib og slenge om meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...