Gå til innhold

Skjult nummer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ringer meg med skjult nummer uten å si et ord. Dette har pågått lenge, nå er jeg lei og har lyst å finne ut hvem dette er. Har snakket med Telenor og de kan ikke hjelpe meg. Ikke kan de sperre mobilen min for ukjente nr., og ikke kan de finne ut hvem det er som ringer. Eneste måten er vel å kontakte politiet, men jeg vet ikke hvor seriøst de tar slike "små" problem. Noen som har erfaring fra lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være en automatisk oppringing. Mange callsenter bruker det. Det ringes opp en serie nummer på en gang, og når det svares blir det satt over til en ledig operatør(selger). Hvis det ikke er ledig operatør, er det helt stilt hos den som ble oppringt.

Har skjedd meg flere ganger, og det har også vært oppe i media flere ganger. Foreldrene mine var også ute for det samme, og min far tok da kontakt med politiet. Det de da sa, var at vi måtte notere dato og kl.slett hver gang det ringte over en periode, for at det skulle kunne spores. Og det måtte anmeldes.

Ikke dermed sagt at det er det som er tilfelle hos deg, men en mulighet hvertfall.

Såvidt jeg vet har ikke norske selskaper lenger lov å ringe med skjult nummer. Men mange ringer nå fra utlandet, særlig Sverige, og da er det ofte skjult nummer.

Skrevet

Jeg har også tenkt at det er et slikt selskap, men det er så ofte at jeg nå tviler. På torsdag ringte det klokken 23.43....da ble jeg enda mer sikker i min sak. Tror ikke de ringer så sent fra et callsenter?

HI

Skrevet

Nei, det er heller tvilsomt at de ringer så sent. Du kan jo ta kontakt med politiet å høre hva de anbefaler.

Skrevet

Jeg var i den tro at callsentere ikke lengre har lov å ringe opp fra ukjent nummer?

Du får forhøre deg med politiet, vet ikke hva annet du kan gjøre.

Skrevet

Ja, det er vel eneste måten. Håper de tar meg seriøst da. Jeg får notere med tidspunkt over en periode, så får vi se. Lurer veldig på hvem det er?? Har ingen fiender eller beundrere som jeg vet om....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...