Gå til innhold

Bilsete nr 2... nok et innlegg... erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vanlig bil, Opel Astra (ikke st.vogn)... og må jo etterhvert ha nytt sette til lillegutt. Har i dag Acta Graco, men da er det nesten så det blir litt trangt foran i passasjersetet. Er det noemn som har noen erfaringer med sete som er bra, billig og ikke tar hele bilen?

Skrevet

Britax Two way elite tar den plassen du gir det, dvs. kan ta lite plass eller mye plass alt ettersom. Er også rimelig, koster 1999,- på Barnas Hus (fast lavpris).

Det setet jeg har prøvd som har tatt minst plass er Akta Graco Cosmic, når det har vært montert oppe på setet. Tidligere måtte man montere det utenfor setekanten når barnet rundet 11 kg, men det slipper man visst nå. Beinplassen til barnet blir nokså liten montert oppe på setet, da.

Et alternativ (hvis dere ikke har, evt. kan skru av airbagen) er å montere bilsetet i framsetet og la en evt. passasjer sitte bak i stedet. Da får de fleste seter plass, selv i bittesmå biler.

Skrevet

Takk for svar.

Dessverre kan ikke airbagen kobles ut... Hmm... tror rett og slett at jeg får la være å ha med meg passasjerer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...