Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Dette har vært en drøm lenge...Nå er jeg 26 år med studiekompetanse og to-årig utdannelse som advokatsekretær...men jeg vil noe mer... Likevel blir jeg skeptisk når jeg leser at det utdannes dobbelt så mange journalister enn det er ledige arbeidsplasser til...Må man være ekstremt god da, for å skille seg ut blant klinten? Jeg har gode karakteterer fra vgs med et snitt på 5. Holder dette for et evnt studium? Noen journalister som kan forteller meg litt? Gi noen råd til en rådvill dibber?
Gjest ->>- Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Journalistutdanning er ikke nødvendigvis et must for å bli journalist. Praksis er. Masse, masse praksis. Studentradio, lokalavis, studentblekka, lokalradio osv. Av de ti-tolv journalistene jeg kjenner, har bare én standard høgskoleutdanning, og én utdanning innen mediefag.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Hei Hi For å få en fast jobb i en landsomspennende avis med millionlønn, ja da må du være jævlig god. Lønnsspennet mellom en frilansjobb for 'bygdanytt' og redaktørstilling i VG er stort. Kanskje du kan ta kontakt med en rådgiver eller en med peiling med utdannelsen og mulighetene etter? Du har jo et flott karaktersnitt og sannsynligheten for at du hadde blitt tatt opp ved en høgskole som tilbyr utdannelsen, er relativt god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå