Gå til innhold

Dere som har barn med uvanlige navn, hva heter de?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det en spesiell grunn til at du valgte nettopp dette navnet? Oppkalling? Betydning?

Syns navn er spennende:)

Skrevet

Vet ikke om navnet er så fryktelig uvanlig, men hun heter iallefall Leona Isabel :) Er ikke mange som heter det her i landet. Valgte det navnet rett og slett fordi vi syntes det var veldig fint.

Noen mener kanskje det er litt Märtha og Ari-aktig, men det bryr meg midt i nakken;) Navnet var bestemt lenge før hun ble født, og da hun kom ut VAR hun bare Leona Isabel:) Skjønne jenta vår!

Skrevet

Lille jenta vår heter Paula. Et navn alle har hørt, men som få bruker. Det betyr kanskje at få synes det er pent, men for oss er det verdens vakreste navn:)

Skrevet

Molte Viviana:)

Oppkalling fra oldemødre:) Min datter er halvt brasiliansk.

Skrevet

Christel Martine. Det er 3, 2 eller 1 som heter det samme i Norge så vil påstå at det er litt spesielt hvertfall. Min søster heter Christine, så er vel litt oppkalling etter henne da ( Christel er en skotsk form for Christine)

Skrevet

Vil ikke akkurat påstå at to vanlige navn satt sammen blir et uvanlig navn. Det er jo bare et dobbeltnavn...

Skrevet

Heine og Liam:)

Syns bare det er nydelige navn... Liam er vel litt oppkallt etter en fotballspiller da.. Det mener hvertfall pappaen;)

Heine har jeg holdt i hjertet i mange år, og var glad da jeg fikk en gutt så jeg kunne bruke navnet. Rent og ikke så veldig vanlig. (var ikke det den gang da, nå blir han 6 år)

Skrevet

Min gutt har et uvanlig navn og han ble oppkalt etter min pappa som er død. Verdens fineste navn synes jeg :)

Har bare fått positive tilbakemld selv om de aldri har hørt det før

Skrevet

Janus Emilian. Synes det er nydelig:)

Skrevet

Janus??? Høres ut som Anus..!!

Emilian er nydelig, men med anus-navnet foran ble det bare helt sært...

Skrevet

Mine barn har tja, en av de har topp-10 navn og de to andre ligger nok godt innenfor topp 50 da, i muslimske land.

Mine barn har muslimske navn siden vi er muslimer, og her er de kanskje ikke så vanlige, men blandt muslimer veldig vanlige vil jeg tro. Spesielt minsta sitt navn.

Skrevet

Det blir naturligvis Anus på skolen. Akkurat som Natan blir Satan. Akkurat den slipper han nok unna. Men håper han blir fornøyd med navnet allikevel, det var fin schwung over det.

Skrevet

Er vel ikke sånn super uvanlige alene, men kombinasjonen er vel ikke helt A4:

Ronja-Emine Ronja fordi det er et fint og fordi det betyr strålende på kurdisk (pappaen er kurder fre Tyrkia) Emine er oppkallelse etter bestemor.

Dennis-Emilian Emilian fordi jeg falt for det, og Dennis fordi Deniz betyr hav på tyrkisk. Endret stavemåte for å få det litt mer internasjonalt.

Var også viktig for oss å ha navn som funker i både Tyrkia og i Norge.

Skrevet

Nicela Theres. Likte navnet og ville ikke ha et som alle andre het :)

Skrevet

Ååå Leona Isabel, det var nydelig.

Vet om ei som heter Isabelle Leona :)

Skrevet

Sønnen vår heter Elian, fordi vi syns det er pent + oppkalling av far som har samme ending i sitt navn.

Skrevet

Hvordan uttaler du Nicela, Nikela eller Nidjela? Begge variantene var fine :)

Skrevet

Mine heter Sienna Sophie og Amelia Constanse. Relativt uvanlige alle fire:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...