Gå til innhold

Husmor-spørsmål: Kan jeg koke kjøttkakene i buljongvann for å være sikker på at de ikke blir tørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage kjøttkaker i dag, men skal ikke ha brun saus til.

Noen ganger synes jeg det kan være vanskelig å få dem ferdigstekt uten at stekeskorpa blir for tykk, eller at de blir tørre, så tenkte kanskje å prøve å koke dem i buljongvann?

Man pleier jo å koke dem i brunsaus hvis man skal ha det til, så det bør vel funke? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare bruke skyen fra stekingen da? Og la de putre litt i den? Dvs koke ut panna, hele i kjele og putte kjøttkakene oppi.

Skrevet

Jeg signerer Prekæs på den.. Men så er jeg ikke særlig fan av buljong heller da.. Men kok ut panna du, også kverner du litt pepper oppi, og deler opp en løk som du lar koke med. Og et par laubærblader gjør seg også godt. :)

Skrevet

Jo, kanskje det?

Jeg bare lurer på om det kan bli for smakløst når det blir så mye vann?

Skrevet

Tør jeg å bruke løk når jeg ammer en baby på 8 uker?

Men sånn ellers høres det bra ut:)

Og dere tror ikke at det blir smakløst?

Skrevet

Jeg pleier å lage en tynn stekeskorpe og gjennomsteke resten i en ilfast form i ovnen.

Er elendig til å steke uten å brenne, så det som kan hives i ovnen havner der. Men tror jaggu jeg skal teste forslegat over her også, hørtes smart ut.

Skrevet

Ikke alle som regarer på løk, og er den i tilegg varmebehandlet er sjansen mindre.

Jeg glemte meg og åt rå løk på lørdag og drakk brus til, da var minstemann bare 11 dager. Han reagerte ikke i det heletatt, storesøstra reagaret heller ikke på noe som helst.

Skrevet

Du skal jo ikke spise løken, dessuten er den kokt.. :) Det går nok fint! Og det blir ikke smaksløst.. Da må i så fall kjøttkakene være smaksløse i utgangspunktet.. ;)

God middag!

Skrevet

Hey! Kjøttkakene mine er ikke smakløse, altså ;)

Jeg skal prøve dette tipset. Satser på at det blir bra:)

Takk!

Skrevet

Hehe.. Det er de sikkert ikke! ;) Bare hyggelig! :)

Og du trenger ikke drukne kjøttkakene i vann altså.. :) Bare la dem surre i litt vann under lokk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...