Gå til innhold

FrP velger = idiot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,det får man jammen følelsen av innimellom.

Møter uføretrygdede/alenemødre på stønad og sosialklienter på byen.

Så sitter de der da,med røyken i munnen,pilsen i hånden og banner over alle avgiftene i dette landet på røyk og alkohol.

"la oss få Siv som statsminister så man blir kvitt avgiftene,får lavere skatt,bedre veier etc"

Ja, og hvem skal liksom betale for det? Det blir ihvertfall ikke penger igjen til trygdeordninger så denne gruppen blir jo sparket ut i jobb fort som f***.

Eller så mister de trygden,og da er det jo fint at en evnt partner får billigere røyk og øl til dem da.

De må jo være stokk dumme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle som stemmer FrP er idioter, men alle idioter stemmer FrP.

Skrevet

Neida ikke stokk dumme, men svært egosentriske som en fellesnevner. I tillegg kan de nada om samfunnsøkonomi.

Skrevet

de er bare uvitende og lite reflektert. de har iallefall et merkelig verdisyn.

Skrevet

De som stemmer FrP er nok i større grad enn andre ikke i stand til å se sammenhengen mellom handlingsrom og konsekvenser - rent økonomisk sett.

Mange av dem er brukere langt over gjennomsnittet av velferdsgodene, men evner ikke å se at ingen penger inn i kassa = ingen penger ut...

Skrevet

Det er de som ikke gidder å sette seg inn i politikken som stemmer FrP.

Det høres jo fantastisk flott ut det Siv sier.

Skrevet

Godt sagt 11.20:)

Ironisk at de som taper mest på lovendringene, hvis frp får bestemme, er de som stemmer dem fram! Så de er nok ganske lite reflekterte mange av dem hvertfall...

Skrevet

Hvis FRP-velgere er egosentriske,hva er HØYRE-velgere da?

Skrevet

Veldig enig med 11:20 :)

Skrevet

Høyre står jo for mye av det samme.

Skrevet

Ikke fullt så egosentriske, men absolutt mer enn sosialistiske partier.

Skrevet

Hadde ikke FRP frontet innvandrersaken og alt den rommer på godt og vondt så tør jeg påstå at partiet hadde befunnet seg under sperregrensen.

Skrevet

Rart at det er sååå mange idioter i Norge da?!

FRP har mange stemmer! Inkludert min. Den rødgrønne regjeringen har ikke vist hva de står for enda... PHU! Makan til drittregjering uten bein i nesa!

Skrevet

I høyrepolitikken finner man et snev av medmenneskelighet som Frp-politikken er blottet for. Er ikke en hemmelighet at rike ofte stemmer H, men det finnes da en empati i H som virker ekte i forhold til den påtatte og populistiske medmenneskeligheten i frp (jfr. alle pensjonister og uføretrygdede skal kunne leve som grever, selv om vi tømmer statskassa for alle pengene som de nødvendigvis må leve av + ikke faen om vi skal hjelpe utlendinger verken her til land eller i hjemlandet. Vi skal velte oss i våre milliarder på milliarder av penger, mens vi ser på at stakkaren i Etiopia dør av sult. Når han er så dum å velge feil land å bli født i så).

Skrevet

Jeg stemmer rødt.

Men jeg må virkelig si at Høyre er jo i det minste realistiske i forhold til hva som faktisk lar seg gjøre. Og de er jo nok så fornuftige.

Skrevet

Jeg ler. Ha ha. Tror du virkelig på julenissen? Du vet at Frp-politikken bare er en fantasi som ikke fungerer i virkeligheten. Det er nok drøyt 20% av Norges befolkning som svever og er nødt til å prøve å lete etter bakkekontakt...

Skrevet

Frp-velgerne er sikkert ikke idioter i betydningen betydelig lavere intelligens enn gjennomsnittet, selv om de nok er sterkt overrepresentert i nettopp det partiet. Politikken deres, derimot, er komplett idiotisk, usammenhengende og populilstisk (skifter standpunkt fra uke til uke, alt etter hva som kan gi gevinst på kort sikt).

Skrevet

Om ikke de er idioter så har de i alle fall lite politisk bakkekontakt. Ikke et/en eneste debattprogramm, avisartikler, partiprogrammer osv har klart å oppdrive en sosialøkonom/økonom som kan gå god for dette partiets økonomiske politikk. Bør det ikke da ringe en stor varsellampe?

Jeg synes absolutt FRP har masse å bidra med, som et en gang lite parti som satte igang debatt og engasjement på tvers av partiene. Men jeg håper ikke partiet noen gang kommer i regjeringsposisjon, selv om jeg er realistisk nok til å se at sannsynligheten øker for hver periode.

Skrevet

11:34.

Den rødgrønne har jo faktisk gjort mye de da.

Skolen og barnehagen her jeg bor er nettopp pusset opp, samt nytt gamle hjem og nye omsorgsboliger.

Skrevet

Hva har regjeringen gjort egentlig? Her i området, og i store deler av landet forøvrig så har det ikke skjedd noe som helst fornuftig! Sykehus og avdelinger blir lagt ned, barnehager blir lagt ned fordi de "trenger bare en i akkurat det distriktet der, selv om det ikke blir plass til alle", for å være sikker på å få behandling i situasjoner hvor en må ha større utredninger for helseproblemer, må folk kjøpe seg helseforsikringer som garanterer behandling og utredning innen 3-4 uker.

Og de fortsatt økte avgiftene deres fører til at de som bor i distrikter har mye høyere utgifter på grunn av at de er avhengige av bil for å få unnagjort ukeshandelen. Hvordan skal det gå med de som bor i distriktene dersonm det blir noe av det som var nevnt med parkeringsavgift på absolutt alle parkeringsplasser (til og med på ens egen arbeidsplass, i barnehager, og på skolen!), og hvis bensinprisen skal opp i 20 kroner litern?

Det skal jeg si dere, det blir tydelige og STORE klasseskiller, og de som ikke har 5-600.000 i året utbetalt har ikke råd til hus, bil, fritidsaktiviteter og lignende.

Hurra for regjeringen !

Skrevet

Hei 12:50.

Mener du at FRP ville ordnet opp i problemene du her nevner?

Mener du at det blir mindre klasseskille i et FRP styrt Norge?

Skrevet

Kan ihvertfall ikke bli verre enn rotet i den drittregjeringa som kun tenker på å tjene penger på absolutt alle områder som de heller ikke har noe med.

Skrevet

Det er der jeg mener du tar feil. Det kan absolutt bli mye mye værre!

Skrevet

Ja, alle frpvelgere er idioter.

Ja, det finnes mange idioter i dette landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...