Gå til innhold

Kirurgisk fjerning vidomstann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fjerne en visdomstann. Den kan ikke trekkes.

Jeg lurer på,hva er vanlig pris for dette?

Der jeg er henvist (Solsiden i Trondheim) så koster det meg 2000kr i egenandel for 1 tann! Synes dette er mye penger for meg som har liten inntekt.

Hva betalte du om du selv har fjernet ei visdomstann kirurgisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjort det selv, men ei venninne fjernet alle 4 på en gang og betalte ca 10000 kr for det.

Skrevet

3000,- og det er en del år siden...

Skrevet

Takk for svar!

Så 2000kr i egenandel er vist ikke så ille da skjønner jeg.

Ringte rundt på de 4 her i byen som tilbyr denne behandlingen, pisen lå på 2000-2500kr. Får bare gjøre det,bli kvitt den vonde tanna:)

Skrevet

Kan en gjøre detteinngrepet når en er gravid? Jeg har også en vis tann som venter på å bli fjernet.

Skrevet

Jeg fjernet en visdomstann kirurgisk for noen år siden. Betalte ca 2000, men fikk refundert nesten alt av nav. Begrunnelsen da var at det ble et medisinnsk inngrep, og ikke tannbehandling. Medisinske inngrep dekkes av folketrygden. Det hadde vært dyrere for meg hvis tanna kunne trekkes.

Spør om dette hos tannlegen, for det var der jeg fikk opplysningene, og skjemaet jeg måtte fylle ut og sende til Nav.

Skrevet

Må bare spørre jeg, hva skjer når de fjerner tannen kirurgisk? Jeg lider av sterk tannlegeskrekk, og å trekke de ut kommer ikke på tale. Jeg vil helst bli lagt i narkose og fjernet de. Når de fjerner kirurgisk får man vel mer smertelindring og kanskje narkose? Eller?

Skrevet

Jeg hadde ikke narkose, kun lokalbedøvelse. Tannlegen brukte ikke lengre tid enn ved vanlig trekking, men han brukte litt annet utstyr. Tannkjøttet ble snittet opp, og røttene fjernet.

Jeg hadde og ekstrem tannlegeskrekk før dette skjedde, men tok kontakt med en privat tannklinikk som spesialiserte seg på sånne som meg. De ansatte var kjempeflinke og greide faktisk å snakke meg rolig! Det hadde jeg aldri trodd...

Jeg gikk fra å ikke gå til tannlegen på 7 år, til å få årlig innkallelse uten å få vondt i magen når datoen nærmer seg. Jeg bruker Colosseum tannklinikk. Ring dem og fortell hvordan du har det. De tilbyr enkelte steder narkose og lystgass, hvis det trengs, men det er j...... dyrt!!

Lykke til!

Skrevet

Jeg fjernet også 1 visdomstann en gang, og det ble regnet som operasjon da den ikke hadde kommet ordentlig ut enda. Jeg fikk dekt alt av NAV. (den andre som jeg trakk måtte jeg betale selv for)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...