minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 leser at who annbefaler at vannet skal være 70 grader når det blandes men på nan sin eske står det 40 grader.... hvordan vet dere at vannet er 70 grader?? ser ut som jeg må gi litt mme av og til.... er veldig nytt for meg dette her....
mer enn bare mor Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 nan skal blandes ut ved 40 grader, mens andre merker skal blandes vd 70 grader (feks hipp). Jeg kokte vann i vannkokere, og helte på flasker som jeg satte i kjøleskapet. Når det var tid for mme, satte jeg flaska i mikroen (uten toppen så klart) og varma opp til 40 grader (kjente på håndflaten at det var litt varmere enn 37,5 ). Så blandet jeg i pulveret og ristet Andre har en metode hvor man har kokt vann stående i en termos og noe kokt vann stående i kjøleskapet. Så blander de ca 40/60 fordeling med vann til ca 40 grader, og blander så i pulveret. Flakene vasket jeg med zalo, før jeg kokte de. Enten i panne eller med mikrosterilisator. Det står veldig masse nyttig info inne på forumet flaskemelk
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Vi vasker det i zalo og vann. Da hun var under 4 mnd brukte vi bare pakker med ferdigblanding stort sett, og det trenger bare å varmes opp til lunk. Med pulver kokte vi vannet i noen minutter i en kasserolle, og lot det kjøle ned. Etter at hun ble 4 mnd, kokte vi vannet på vannkoker. Vi er så heldig å ha vannkoker som måler temperatur. 40, 60, 80 og 100 grader. Tar iskaldt vann fra kranen og varmer opp til 40 grader. Blander det med pulveret.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Bare et lite tips dersom babyen sliter litt med luft i magen: Ikke rist flaska når pulveret skal blandes i, men rør det ut med en skje. Da unngår man luftbobler som kan føre til ubehag...
weh85 Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Jeg koker vannet i vannkoker. Hvis du har micro så vil jeg virkelig anbefale å kjøpe en sterilisator til microbølgeovn. du må likevel vaske flaskene, men det sparer deg for MYE tid likevel, og rot på kjøkkenbenken... tror den koster ca 350 kr
Gjest Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Hvis du kjøper deg et steketermometer finner du ut når vannet blir 70 grader (evnt 40 grader, hvis du bruker nan) Hvis du bare må gi litt mme innimellom er jo også de ferdigblandede boksene med mme fine, da varmer du det bare opp til drikketemperatur i vannbad/micro! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå