Gå til innhold

DO YOU WANT HEAVY?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

TALLICA GIVES YOU HEAVY, BABY!

Kan noen vennligst gi meg referanse til veldokumentert forskning på at man jobber bedre til (mye og høy) musikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielle typer musikk kan sette hjernen i alfatilstand slik at det blir lettere for den å lære (ref Lazanov-metoden) - metallica er sikkert din hjernes alfamusikk!

...og høyt må du selvfølgelig ha den for å lage en lydbarriere mot andre og mer forstyrrende lyder utenifra!

Gjest sug lut
Skrevet

AHA, det skal jeg si hver gang noen bryr seg. Lazanov er min venn. Takker så mye. Ja, det må være høyt for å overdøve stemmene i hodet også, som sier DET MÅ DA VÆRE BEDRE TING Å DRIVE MED ENN Å SITTE HER NÅ DA DET ER VÅR OG ALLTING.

Igjen, tusen takk.

Gjest sug lut
Skrevet

Fnis, jeg tror jeg har revidert hans metode litt:

"Slow Baroque music was found to be perfect to bring students into a state of alert relaxation characterized by an Alpha brain wave pattern."

Skrevet

Vet ikke om det finnes forskning, men da et av mine forhold krasjet var det Seigmenn som reiste meg! Metallica reiser meg enda mer, takk for tips, i tilfelle et nytt forhold krasjer. Da skal jeg kjøre Metallica og Jimi H.

Ved et av mine forholdsavsluttninger brukte jeg Nick Cave, ANBEFALES IKKE! JEg blir i hvertfall høy og spinner enda hardere på sykkelen. Dessuten blir jeg så høy at jeg kan bli en plage for omgivelsene. Jeg kaller det ILD musikk, og Gud som man trenger litt ild innimellom, eller ihvertfall en påminnelse om at det ligger tonnevis inni der et sted

Gjest sug lut
Skrevet

Nettopp. Men interessant at du ble høy av Nick Cave, jeg blir superdeppa (eller i beste fall mellow), måtte faktisk fjerne Murder ballads en periode for den var så mørk at jeg ikke orka ha den i hylla. Men The good son er grei om man uansett har tenkt å se mørkt på verden, hehe..

Ja, ildmusikk må til. Når folk er for dumme - So What (anbefaler youtubes klipp fra Texas 1997). Når man virkelig skal spinne - Creeping Death. Nå ble jeg inspirert, får tråkke litt siden i dag.

Skrevet

Nei jeg ble ikke høy av nick, jeg så det mørkeste dypet ever, som jeg sier ANBEFALES IKKE. Tror Nick er "vannet som slokker ild musikk". Superdeppa er ordet! Måtte gjennom den perioden og, aldri mer.

Gjest sug lut
Skrevet

Ah, da misforstod jeg. Ja, slokker ethvert tilløpt til ild eller livskraft overhodet, passer i november med kjærlighetssorg og tom konto...

Skrevet

Det kjekke med forskning er at man ofte finner det man leter etter.... Hvis du hevder at metallica er musikken DU trenger for å få hjernen i alfatilstand så er det jo ingen som kan mottsi det.

Skrevet

...og mottsi var et gøyalt ord, det må jeg google etter lunsj ;-)

Skrevet

The Black Album er leseplata mi, alle mine skoleprestasjoner har ekkoet av Enter Sandman hengende over seg. Ofte hørt fra foreldrene mine på midten av 90-tallet: "hvordan klarer du å konsentrere deg i det bråket? At du får gode karakterer er helt utrolig!" Platen funket like godt da jeg tok en liten tilleggsutdanning for fire år siden, og den må nok bidra igjen når jeg starter på videreutdanning etter hvert. Kanskje karakterutskriftene mine kan telle som dokumentasjon?

Forøvrig er Guns'n Roses' Appetite for Destruction vaskeplata mi, husvasken er unnagjort på det halve av tida når Axl inntar høyttalerne. Heldigvis har jeg verdens beste naboer som har full forståelse for behovet mitt.

Gjest sug lut
Skrevet

Høres ut som du ble same sånn helt plutselig.

Skrevet

He, he... jeg blir stadig beskylt for å blande dialekter, men å gjøre meg til same tror jeg ikke jeg har klart før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...