Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 kan jeg gå på den når gravid??gikk ned en del før graviditet, og gått MASSE opp igjen-som ikke bare skyldes graviditeten, så litt motivert for å ta den litt igjen..eller er det dumt??
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 lavkarbo generellt er dumt. Hva skal du gjøre når ungene f.eks blir bedt i barnebursdag, og det blir servert pølser i brød (laget av hvete), og pizza med hvetebunn? Skal de ikke få lov å spise maten, eller skal du satse på at de ikke får mersmak og blir feite når de er voksne bare fordi de har vokst opp med en spiseforstyrrelse? Det sier seg selv at en diett hvor en kan miste mange titalls kilo uten å trene ikke er bra. Hvordan folk kan forsvare et sånn kosthold er helt utrolig. FOr å ikke snakke om at du må spise på hauger og lass med smørklatter og fettrander rundt kjøttet. Høres ut som brekkmiddel for min del. Nei, ta det på den "normale" måten, og heller gå tur, sykle, og lignende og legg deg i selen og spis hovedsakelig frukt og grønt, fullkorn, fiber osv, så går det like bra, uten at du trenger å nekte deg selv det som inngår i et normalt sunt kosthold...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Sulter ikke ungen om en spiser sunt, men karbodiett hvor de ikke får i seg noe omtrent av en næringsgruppe... Nei, det er bare tull, enten det er baby, barn, eller voksne.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 De små trenger karbohydrater. Unnlater du å spise det sulter du ungen + at du utsetter den for gifter som er lagret i fettet ditt. Men hey, sett i gang, er ikke min unge du ødelegger starten for..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Mangel på karbohydrater er ikke bra for noen. Jeg vil tro at om en mangler det og kommer til legesjekk for ett eller annet så vil en nok bli ansett som underernært. Det er en grunn til at det blir anbefalt å ha et inntak på 30% fett, 30% proteiner, og 40% karbohydrater! Det er fordi det er det kroppen trenger for å fungere normalt!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Selvfølgelig kan du spise lite karbrohydrater, men du må ikke komme i ketose. Hørt makan til tull fra disse andre her! Det er ikke farligere å spise lite karbrohydrater enn å proppe i seg med feks sukker og det sitter jo mange her å synes er helt ok for det er jo ikke så lett å være gravid heller, eller hva nå unnskyldningen er. Drikker du i tillegg ikke alkohol og røyker er du nok bedre enn folk flest her inne Hva ungene dine angår etterhvert, som noen bruker som ett argment her, vil jeg bare si at man får kjøpt brød og pizzabunn uten karbrohydrater hos feks spisdegslank.no og det er jo ikke noe som tillsier at ikke mor kan spise annet brød enn barna! Hva med alle med glutenallergi? Eller eggeallergi? Nekter de barna sine å spise dette? Neppe! Men da er det ok eller? Hørt makan til tull! Følger du videre rådene hos spisdegslank.no skal du ikke ha bøttevis med fett. Man skal ikke ha smør på brødskiva en gang... Blir så lei av folk som bare prater tull her inne! Nei, du kan med fordel spise mindre karbohydrater for å hindre stor vektoppgang, men sett ikke kroppen i ketose. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Sier hvem? Norske helsemyndigheter? I såfall finnes det store folkegrupper andre steder på jorden som ikke ville vært ansett som sunne nok for nordmenn, men hei - de klarer seg utmerket i landene de kommer fra forde!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Da blir ihvertfall ungene nektet å spise pizza og pølser hos _andre_ unger i bursdag av en god grunn, noe som lavkarbo ikke er. Men men, de med spiseforstyrrelser pleier ofte å komme med dårlige argumenter for sitt kosthold, og lavkarbo hvor en er unormalt opptatt av at maten ikke skal være under jorda, ikke vokse i et tre, og ikke være noe annet enn fettslintrer og dritt som på toppen av alt skal _veies_ er en spiseforstyrrelse. En blir unormalt opptatt av mat og det å kontrollere alt.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 For ikke å snakke om nordmenn i gamle dager. Utrolig at vi lever som er utskudd av folkegrupper som kun spiste kjøtt/fisk i hovedsak
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 Du prater jo bare tull sjøl jo. Karbohydrater er mer enn sukker. Det er ikke slilk at karbohydrater = diabetes. Man kan spise sunt selv om man ikke går på lavkarbo. Du er lei av at folk sprer fakta her inne. Du vil vel høre det at gravide skal slanke seg, barn skal slanke seg, ammende skal slanke seg...Hurra for en tynn verden, eller hva? Hold deg på pro-ana forumene! Ikke spre usunnhet her...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 Slik jeg forstår så har HI tenkt å gå på karbodiett. Det står ikke noe om barnet hennes. Min søster har gått ned 25kg på denne måten. Ho har to barn (tennåringer). De er naturlig slanke og spiser normalt mat samt er aktive. Selv om en går på diett så bør ikke alle i familien gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 Jeg forstår fremdeles ikke argumentet med denne bursdagen din! Dersom du aldri har slitt med overvekt/sukkersyke etc forstår du ikke hva jeg prater om nei! Tror du bør lese deg opp litt før du argumenterer for det er nemlig ikke alle lavkarbodietter som er slik du beskriver. Og å kalle det en spiseforstyrrelse blir i grunnen helt idiotisk, i den tid det alltid vil finnes mennesker på denne jorda som MÅ benytte mye tid på å planlegge mat fordi de ikke tåler enkelte ting. Og noen tåler altså ikke store mengder karbrohydrater....
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #14 Skrevet 19. april 2010 tusen takk var liksom for en grunn jeg SPURDE!!jeg var ikke helt fanatisk forigegang heller, men gikk ned, fikk nok i meg litt karbo, og var det selskap og slik så spiste jeg det jeg fikk servert, og heller begynte påan igjen. spiste litt snop i helgene og tok meg en fest FØR JEG BLE GRAVID .var somregel omelett til frokost, middag spiste jeg som de andre men uten potet-pasta (eller mindre va det) spiste mye salat, rent kjøtt og fisk. kan ikke huske jeg satt å gumlet på fett jeg....
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #15 Skrevet 19. april 2010 Har jeg skrevet noe sted at karbrohydrater er kun sukker? Og har jeg skrevet noe sted at hun bør gå ned masse eller kutte karbrohydrater helt? Nei, har ikke det vet du! Og fakta faen er at lite/mindre karbrohydrater har en god effekt for mange av oss, ikke bare med tanke på vekt!
trollmamma Skrevet 19. april 2010 #16 Skrevet 19. april 2010 Som tidligere nevnt så bør du ikkje gå inn i ketose. Litt karber bør du få i deg gjennom grønt og frukt evt grovt brød/knekkebrød. Og eg ville ikkje gå bevisst inn for å slanke meg, men å leve sundt er jo berre bra for babyen i magen Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #17 Skrevet 19. april 2010 Jeg synes du høres fornuftig ut jeg HI og det er ikke noe som tilsier at ditt opplegg er farligere enn mange andres opplegg. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #18 Skrevet 19. april 2010 etter jeg ble gravid frem til nå-uke 20 har jeg spist normalt, tenkte jeg skulle begynne igjen, men da med 2-3 knekkebrød til frokost, litt frukt..heller mindre pasta potet og brød...da får jeg vel i meg bra...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #20 Skrevet 19. april 2010 Angående karbohydrater. Folk sier hjernen trenger det, kroppen trenger masse karbohydrater. Det er FEIL FEIL FEIL, og helsemyndighetene tør faktisk ikke innrømme det selv om de vet det
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #21 Skrevet 19. april 2010 Sa lavkarbo-sektmedlemmet da... Dummeste jeg har hørt, tør ikke innrømme det? Som noen over her sa: Dere lavkarbo folk har virkelig mange dumme forsvar og unnskyldninger for å nekte kroppen viktige næringsstoffer. Jeezes !
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 19. april 2010 #22 Skrevet 19. april 2010 HI snakker da ikke om karbodiett til ungen sin, men karbodiett til seg selv mens hun er gravid. Hvorfor du skal dra inn ungen som skal i barnebursdag skjønner jeg virkelig ikke helt... Kanskje lese hovedinnlegget før du svarer?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #23 Skrevet 19. april 2010 Her var det mange rare svar. Skjønner ikke hva som plager de jentene her inne til tider;) Men du har fått noen greie svar og da. Jeg unngår selv det meste av karbohydrater, er overhodet ingen fanatiker, men er veldig bevisst på at jeg bare spiser litt av karbohydratene. Dette er min måte å regulere vekten på. Jeg skulle gjerne ha trent som en gal for å få samme effekten, men pga helseproblemer kan jeg ikke trene, kun litt styrketrening. (Så lite at jeg overhodet ikke forbrenner noe vesentlig). Da mener vel noen av disse utrolige jentene her inne at jeg burde spist som før:) Da ville jeg i hvert fall blitt alvorlig overvektig, og kunne bestilt en fedmeoperasjon om en 5 års tid:) Bare plottet den inn i kalenderen først som sist.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #24 Skrevet 19. april 2010 Tror man kan gå på den mens man er gravid. Men mener å ha lest at man minst må spise 40 g karbohydrater hver dag mens man er gravid, eller er jeg helt på jordet? Spør dr Torkil på lavkarbo.no.. Han kan svare deg Men da håper jeg at du ikke tenker på å SLANKE deg mens du går gravid? For det skal man ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå