Gå til innhold

Dere med tvillinger!

Let's hear it for the boys!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var de første tegnene på at det var to inni der? Og når fikk dere vite det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ante ingenting før de så det på UL i uke 19.

Skrevet

Tidlig UL i uke 6.

Men hadde bare på følelsen at det var to :-)

Skrevet

OK. Så det var ikke slik at livmoren var veldig stor? F.eks. ved første kontroll?

Skrevet

Vet du, det husker jeg ikke,

Knoll og Tott er 3 og en halv mnd, så det er så lenge siden ( *rødme* )

Skrevet

Hehe. Jeg vet hva du mener :)

Det er søsteren min som er gravid, skjønner du. Hun var på første kontroll i uke 11 og da reagerte legen på veldig stor livmor. Lurte på om hun var lenger på vei, men det vet hun at hun ikke er.

Skrevet

Men kan hun ikke få en tidlig UL da? Så hun kan få sjekket opp, uansett gratulerer til din søster, :-)

Skrevet

En jordmor jeg var hos sa "jøss, så langt opp livmoren din står, er det mange tvillinger i familien eller??"... Det var heldigvis i uke 15, så vi slapp å lure så lenge. Og det var "heldigvis" bare en, ellers hadde jeg ikke vært i live nå tror jeg (sutrete, masete unge som nekter å sove om natta).

Livmorer vokser veldig forskjellig, noen er vendt utover og noen bakover, og vokser rett og slett i ulikt tempo. Og noen ganger er det 2 :)

Skrevet

Jeg har foreslått det, men hun nekter å bli "hysterisk". Hehe. Så vi får bare vente i spenning :)

Enten er det to eller så får hun en monsterbaby!

Skrevet

Jeg visste ingenting før andre kontroll. JM syns jeg hadde veldig stort SF mål og sendte meg til rutineUL et par uker før jeg egentlig skulle. Hadde ikke engang tenkt på muligheten for tvillinger før hun sa "enten er terminen feil eller så er det flere her." Nå sitter jeg her med to gutter på ni uker :-)

Skrevet

Trenger ikke være det. Jeg har vært stor med mine, og de var litt større enn snittet som nyfødte, men ikke monsterstore ;-) Med nr 2 på UL i uke 20 sa faktisk JM før UL'en at enten var det to eller så var jeg minst 1 mnd lenger på vei enn jeg trodde, men hun tok veldig feil. Terminen stemte omtrent på dagen og det var bare en. Han var 4070g og 52 cm når han var født.

Skrevet

Ordinær ul. Jeg var utrolig dårlig i starten, men tenkte vel at det var ei jente denne gangen. Jeg var ikke større enn de andre svangerskapene, før etter uke 24. De fleste jeg kjenner med tvillinger var utrolig mye dårligere enn de andre svangerskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...