minimera Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Hei, Vi prøver å få et barn til, og sist uke tok jeg en test fordi jeg som sist fikk små blødninger, og jeg "følte" meg gravid. Og det var jeg i følge denne testen. Fant ut at jeg kunne ikke være mer enn 3 uker på vei. Men nå tror jeg at jeg mistet den i helgen, jeg har kraftige blødninger og jeg oppdaget også noe annet en bare blod, noe vevsaktige greier, slimhinne på en måte. Jeg antar at jeg har mistet, men så lurer jeg på hva jeg skal gjøre nå. Ringe legen, eller bare fortsette som før? Kan jeg regne dette som en menstruasjon og regne ut eggeløsning fra den? Jeg håper noen kan svare meg!!
Bringebærmamma 160611 Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Jeg har også mistet tidlig (bare 3 uker etter eggløsning (EL), men siden man regner termin ut i fra fra når man hadde siste mens er man da som oftest 5 uker) Jeg gikk til lege for sjekk for sikkerhetsskyld, men det er ikke en nødvendighet når man har mistet så tidlig. Så sant man ikke har unormale smerter, veldig store blødninger o.l. Jeg fikk EL tilbake bare 9 dager etter spontanaborten, mens en venninnne som mistet på samme tid fikk ikke EL før det var gått 3 uker, så det varierer litt. Legen min anbefalte at jeg fikk en mens før vi prøvde på igjen slik at livmor får "rensket" seg skikkelig ut. Akupunktøren min mener at man bør vente ca 3 mens før man prøver på igjen sånn at kroppen får hentet seg inn igjen. Selv om man mister tidlig har kroppen blitt utstatt for masse hormoner og dette er krevende for kroppen. Andre leger igjen sier bare "kjør på". Personlig tror jeg det er bra å vente litt før man blir gravid igjen, men det må du finne ut av selv. Lykke til videre ,-) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå