Gå til innhold

ja, denne "slankekuren" virka jo skikkelig bra..not

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo gått opp 1 kg på 2 uker jo..:(

Jeg tror jo kanskje at jeg har spist for lite og trent for mye, og jeg ser at magen er strammere, men alikevel da..

Jeg triller omtrent hver dag (ca 1 time), trener på senter 2-4 ganger per uke, både kondisjon og styrke.

Det er vel ikke så stor sjans for at den kg er muskler heller, iallefall ikke på så kort tid.

Har slutta å spise godis og brus. Har den siste uka ligget på ca 1500 kalorier, den første uka ca 1200. Må jeg hive innpå et måltid til eller?

Tror kroppen den er i hungersnød eller noe?

Jeg bruker myfitnesspal til å registere trening og matinntak. Har brukt greteroede sin vektklubb tidligere, men liker palen mye bedre, da den kan brukes på iphone og ikke minst har regnskap over hvor mye kalorier jeg har brukt på trening og hvor mange jeg spiser.

what to do? bikinisesongen min starter jo om 2 uker jo :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har lav utgangsvekt og har trent lite fra før kan du godt gå opp i stedet for ned av en slik pangstart på slankingen. F eks pga mer muskulatur som du er inne på selv. Ellers går jeg opp ca 1 kg hver gang jeg har PMS. Har du spist salt mat binder dette også vann (vekt) i kroppen. Vekt kan ofte være stabil en stund for så å få et markant fall hvis du bare holder ut/er tålmodig.

Skrevet

joda, skal holde ut en stund til jeg :)

Har bmi på 23, er 165 cm høy og 64 (nå 65) kg, så vekta er jo ikke så himla høy, men jeg har liksom litt mage som skulle vært flat til sommern da skjønner du.. uff, kjedelig.

Får bare leve sunt og fortsette og satse på at vekta går ned litt etterhvert.

Takk for svar :)

Skrevet

Angående kaloriinntaket ditt, om det har hatt noen påvirkning på vekten din så langt eller ikke, er vanskelig å si, men det høres litt for lavt ut i forhold til at du trener såpass mye syns jeg. Du bør i allefall ikke ligge under 1500.

Det med trening om muskler er jo veldig individuelt. Jeg skal ikke trene mange gangene før det faktisk vises på vekta, at den går litt opp. Noen joggeturer og styrketreningsøkter, så har jeg kanskje gått opp 1 kg. I tillegg har jo dette med vann i kroppen endel å si. Jeg går opp rundt 1 kg når mensen nærmer seg pga det.

Må jo si at du er kjempeflink! Fortsetter du i samme løypen er du nok mer enn klar for bikinisesongen:-)

Skrevet

Jeg trener like mye og kan ikke ligge under 1500 i kalorier, da tviholder kroppen på alt. Jeg går ned ved å spise 1600 kalorier:), er heller ikke overvektig og da går jo ikke vekta så fort ned. Musklene kan nok veie mer allerede, det er jo ferskvare(hehe...;)) og noen bygger muskler fort. + Det Rutletutt sier ang hvor i syklusen du er, jeg veier faktisk 2,5kg mer like før mensen(føler meg herlig da ja...)

Skrevet

Ja, jeg skjønte etter første uka at under 1500 kalorier bare var for lite så jeg økte på og spiser blant annet avokado til frokost for å komme opp i rett mengde kalorier i løpet av dagen.

Tusen takk for tips og råd og motivasjon, det e vel bare å kjøre på videre.

Jeg har aldri likt å trene, så jeg prøver å være flink nå før motivasjonen faller igjen.

Stas å bli i bedre form er det jo uansett, men som sagt, den magen kunne jeg jo gjerne vært foruten.. :)

Skrevet

Håper jeg har mensen like rundt hjørnet jeg også da, sånn at vekta egentlig kanskje har gått litt ned.. men nå har jeg spiral og sjelden mens (dvs aldri), men syklusen går vel som vanlig for det?

Jaja, anyway. Godt å høre at flere sier det samme om både kalorier og syklus.

Det er så i mot min indre tro å spise mer og gå ned i vekt, hjernen vil jo heller sulte seg, men det er jo heller ikke å anbefale.

Har kokt opp noen egg nå, så jeg kan slenge inn litt ekstra fyring til kroppen, før vi skal trille om et par timer..

Herlighet, høres ut som om jeg prøver å bli helt Marit Bjørgen her, og det gjør jeg virkelig ikke. Men jeg har skjønt såpass at matinntaket er veldig viktig når man trener så mye, men litt vanskelig å få til..

Tusen takk for svar!

Skrevet

Synes du er kjempeflink jeg:) Avokado til frokost er imponerende, jeg spiste sjokolade de dagene jeg ikke kom opp i kalorimengde;) hehe....

Skrevet

Angående magefett og fettet over hoftene så synes det i alle fall for min del at dette er det siste jeg blir kvitt! Punktslanking er vanskelig. Det forsvinner jo fett fra hele kroppen når man slanker seg. Typisk merker jeg nå på meg selv at jeg er tynnere i ansiktet, puppene og rumpa har minket merkbart. Men det var jo ikke det jeg primært ønsket; jeg vil heller ha bort "gravidemagen", dvs litt mye magehud polstret med for mye innhold.

Skrevet

Hehehe, en gang i verden når jeg gikk på grete roede spiste jeg nugatti på skiva for å komme opp i rett mengde.

Men når har jeg godislov- altså ikke lov å spise noe søtt og ikke chips eller brus. Spiste en pose nøtter/rosinerblanding i helga og den kom på over 1000 kalorier alene og har vel iallefall litt bedre fettsammensetning enn nugatti og sjokis..

Skrevet

Det er normalt når man trener.

Jeg starta med trening og litt kost omlegging for litt over 4uker sia. Vekta står på stedet hvil, men merker at jeg har blitt i bedre form og begynne rå gå sammen og bli fastere. Trener 3 dager i uken, gjør daglige øvelser hjemme hver kveld og går turer de dagene jeg ikke trener.

Men antall cm lyver uansett ikke. Har gått ned flere cm. Så finn fram målebånd og kast vekta :-)

Skrevet

Når du er tynn i utgangspunktet kan du ikke vente at du skal rase ned i vekt....

HUsk at muskler er tyngre en fett og når du øker med treningen vil det være normalt og gå litt opp!

Du vil jo merke at du blir strammere i kroppen :)

Skrevet

Da funker det jo som bare det!

Når du har gått ned i midjemål og bygd muskler!. De musklene gjør at du forbrenner mer de neste ukene.

Spis ca 5 ganger daglig.

Skrevet

hvis det er en stund siden jeg har trent, og begynner på igjen, opplever jeg alltid å gå opp i vekt i starten, før jeg sakte men sikkert begynner å gå nedover. Dette har med at kroppen produserer mer blod når man begynner å trene, i tillegg at det muligens kan være væskeansamlinger.

For jeg opplever også, at når jeg ikke har trent på en stund så blir jeg tynnere rett etterpå. Og det skal litt til å legge på seg, eller ta av flere kilo muskler på kort tid. Muskler veier mer enn fett, men å legge på seg 1 kilo muskler iløpet av et par uker, vil jeg tro er ganske vanskelig.

Smør deg med tålmodighet. Hvis du vet at du har trent og spist sunnere, så vil det nok gi resultater etterhvert. og det har trolig gitt resultater også.

Føler du deg lettere i kroppen og har mer energi?? da gjør du noe riktig :)

Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg tviler jo på at det er muskler og heller sikkert mere vann og blod ja og kanskje var i dag en dårlig dag å veie seg på.

Nå har jeg spist masse i dag og skal straks på spinning- og coretrening. Må vel slenge innpå et knekkebrød når jeg kommer hjem igjen da, så kroppen ikke kollapser helt.

Jeg ser at kroppen er litt strammere omkring magen, men jeg hadde jo håpet på noen hundre gram ned i vekt, men jeg skal smøre meg med tålmodighet og være flink :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...