Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Det har nettopp kommet tivoli til byen så jeg og ei veninne bestemte oss for å tilbringe dagen der i dag. Jeg er 5 mnd på vei så jeg visste jo at jeg måtte være forsiktig og ikke ta karuseller som kan legge klem på magen eller der magen kunne få noen dunk osv. Så vi kjøpte billetter og skulle til å ta noen "milde" karuseller. Altså med fart og spenning, bare ikke slike som man blir slengt i alle kanter. Men jeg fikk ikke være med på en eneste en!!! Til og med en slik karusell som går høyt opp og så slipper seg ned slik at man får sommerfugler i magen, fikk jeg ikke ta. Så til spørsmålet: Hva er det som er farlig, og hva kan skje? Er det fart? Høyde? Fattet jo fort at det ikke hadde mye med press på magen å gjøre, kunne være farlig for barnet likevel. Det kan vel ikke sette i gang fødsel eller noe når man bare er 5 mnd på vei? Er jo veldig glad for at de ga beskjed og ikke bare lot meg ta de karusellene jeg ville uten å bry seg =) Jeg er førstegangsgravid og hadde jo ingen anelse om dette. Trodde at så lenge man ikke dunket eller klemmet magen så gikk det fint. Men hadde jo vert greit å vite hva som faktisk kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå