memather Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Vet at dette passer bedre på kjøpeguiden, men er så få som skriver der.. Har skikkelig behov for noen anbefalinger..
Ccathrine Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Hei hei, håper dette gir deg et godt nok svar for hva du skal velge:) http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/-flere-bilbarneseter-er-farlige-2968753.html Jeg valgte Maxi-cosi etter å ha sett denne episoden på tv:)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Vi valgte maxi cosi. Er veldig glad for å ha valgt et lett sete da det har blitt båret endel på. Hos oss har sønnen vår ligget veldig stolen. Aldri hatt problemer med den:)
memather Skrevet 19. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2010 Men Maxi-cosi kan ikke legges ned?
Ccathrine Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 nei,men barne ligger jo halveis i stolen og sitter ikke rett opp og ned for å si det sånn:)
memather Skrevet 19. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2010 men jeg har fått beskjed om at babyen kan sitte i et slikt sete maks 30 min i strekk..
Vimse + gullene Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 i starten bør de ikke det nei. men hvis du tenker til bruk i bil må baby være halvt sittende i begge setene. og når man går ut av bilen tar man gjerne babyen over i vogn bag uansett tenker jeg. har også kjøpt maxi cosi
tingeling81 Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 babyen kan ikkje ligge i besafe-setet heller når setet er montert i bilen, det er berre når ein tar bilstolen ut av bilen at ein kan legge ned setet. Men om bilstolen skal stå mest fast i bilen og at ein ikkje tenker å bere det så mykje, så er besafe stolen ganske lur, sidan selen blir festa under bilstolen og ikkje over, så då slepp ein å montere bilstolen på nytt kvar gong ein tar ungen inn og ut av bilstolen. vi kjøpte britax med base. Var på tilbud. tenker at bilstolen blir ståande i bilen, har aldri brukt å bere ungane i bilstolen (det her blir nr.3), synst det er tungt og upraktisk... og sidan bilstolen blir ståande i midten, så er det praktisk med basen for då slepp ein å montere bilstolen kvar gong ein tar ungen inn og ut....
memather Skrevet 19. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2010 Ja, det var mange lure tanker tingeling81 Jeg er klar over at babyen må sitte når man kjører, men tenker at hvis man er på en lenger tur og babyen sovner sittende i setet, så kan man bare dytte ned setet mens man tar en pause. Da trenger man ikke vekke babyen.. Men synes uansett det er veldig problematisk at BeSafe-setet er så tungt..
tingeling81 Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 så lenge ungen har det bra, så treng ein ikkje å stoppe kvart 30.min., dei tåler å sitte lenger enn det, om det ikkje er så ofte ein køyrer langt... om babyen søv, så treng ein i alle fall ikkje å stoppe...då har ungen det bra ;-) trur i alle fall vi hadde køyrt så langt vi hadde fått til når ungen var roleg, sånn når ein er på ferie og sånn. Køyrer Trondheim-Vestlandet med i feriar, og hadde aldri kommt fram om ein skulle stoppe kvart 30.min.
2010 Mammaen Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 Ikke det du spør om, men Maxi Cosi har kommet bedre ut i sikkerhetstester. Det har vi lagt mest vekt på i valg av sete, og vi har derfor kjøpt Maxi Cosi Cabriofix til baby i magen : )
Gjest Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 hei har en sønn på 3 mnd nå (må inn her å snike innimellom)... vi kjøpte maxicosi pga den har kommet best ut i tester, og sikkerhet er det aller viktigste. han sitter ikke rett opp og ned, og trives godt i stolen, ett stort pluss er jo at den er så lett å bære med seg:)
Vimse + gullene Skrevet 19. april 2010 #14 Skrevet 19. april 2010 tingeling- ang feste på stoler fins det både base til maxicosi og besafe slik at man slipper å styre med seler
Tingellling Skrevet 20. april 2010 #15 Skrevet 20. april 2010 Jeg synes det viktigste er at den er lett. Utrolig kjekt å ha base og bare klikke stolen ut og inn. Og spesielt kjekt når det blir kaldere å ha vinterpose i bilstolen og så legge ungen oppi mens man er inne og så bære hele stolen med barnet ut. Så slipper man alt styr med masse klær på vinteren. Sikkerheten er selvsagt også viktig. Selv har jeg maxicosi og har også hatt Britax og synes begge er like bra (og begge gjør det bra i tester).
memather Skrevet 20. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 20. april 2010 Kjempe bra med svar! Selvsagt er sikkerhet det viktigste, men BeSafe har også vunnet masse priser, og de på BabyShop anbefalte den framfor Maxi-Cosi. Men jeg har vurdert mye fram og tilbake, og jeg synes at BeSafe blir for tung, jeg kommer jo knapt til å klare å bære den når babyen er nyfødt engang.. hehe.. Den veier jo 6 kilo i seg selv, og hvis babyen veier 4 blir det fort tungt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå