Gå til innhold

Baby på 5,5 mnd, diarè i halvannen uke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt har hatt diarè i over en uke nå. Det begynte med en diarèbleie om dagen, men kunne også ha normale bleier, men plutselig for en uke siden ble det verre. Nå har han nesten konstant avføring i bleia, og den er noen ganger veldig slimete og sennepsfarget, eller så er den helt knallgrønn (ligner litt på pesto). Han virker ikke spesielt plaget, men når skal dette gi seg? Er dette typisk ved tannfrembrudd? Vi synes det kan se ut som at det kommer en fortann oppe.

Ellers har jeg lurt på om det kan være at han ikke tåler grøt, men den spiste han i litt over to uker før diarèen begynte. Kan det være allergi fordet? Eller magevirus? Huff, synes det er så vanskelig, og spesielt når han virker pigg ellers.

Skrevet

Sikker på at det er diare? Diare gir ofte mageknip og da skriker de små gjerne veldig for å gi melding om at dette gjør vooooondt :)

Vi har ei jente på 6 mnd.er. Hun bæsjer tre til fire ganger om dagen nå og maten gikk litt fort igjennom systemet (grønn bæsj). Jeg pleier å gi litt banan i disse periodene. Da blir magen litt tregere.

Lykke til!

Skrevet

Min baby på 3 mnd har også diare, har hatt det i 2 uker nå. Bæsjer hele tiden, og det er som oftest grønt og slimete. Sikker bare noe magegreier... Det er visst ikke unormalt at babyer har dette i 2-3 uker. Husker storebroren hadde en runde og da han var baby. Det var skikkelig ille, han måtte ligge uten bleie (på tisselaken) fordi han ble så innmari sår... men det gikk over til slutt det og. bare litt kjedelig når det står på.

Skrevet

PS. Jenta mi virker ikke noe plaget av det, bare litt sår på stumpen og legger på seg dårlig.

Skrevet

Tror nok du merker det hvis det skulle være noe magevirus. Va har nettopp hatt en runde med omgangssyka her og da var det mye gråt. Gråt gjerne rett før han skulle bæsje og da han hadde skikkelig vondt i magen stakkar. Han ble litt bedre etter et par dager, men så startet det på igjen med sennepsgul/gusjgrønn bæsj noen dager og da fikk han to tenner på to dager. I denne perioden skrek han ikke så mye men ble veldig sår så jeg tror det kun hadde med tennene og gjøre da, Så lenge han spiser og drikker og virker frisk å rask så ville jeg ikke bekymret meg egentlig. Du merker det veldig godt hvis han er syk av noe virus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...