Gå til innhold

kaker til bursdag for 1 åring med melkeproteinallergi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke kaker lager dere til barna deres som har melkeproteinallergi??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bakar vanlege kaker til jenta vår, passar berre på å bruke melkefri råvarer (havremelk i staden for melk, soft spesial/olje i staden for smør, mørk kokesjokolade i staden for melkesjokolade, soyakremfløte i staden for kremfløte, osv.)

Det fins ein del melkefri klipp-og-rør-kaker (toro sjokolade langpanna og muffins, meiner Regal si sjokoladekake er melkefri og).

Skrevet

Mørk sjokoladekake. Bruker melkefritt margarin og mørk kokesjokolade.

Skrevet

jeg har en niese med melkeallergi, og når hun kommer pleier jeg å lage toro langpannesjokolade-kake eller gele (uten vaniljesaus på selvfølgelig).

Skrevet

Mamma laga forresten bløtkake til ho til fetteren sitt bursdagsbesøk i dag, og den blei egentlig ganske god. Jenta er dessverre veldig skeptisk til nye ting, så ho nekta å smake, men vi andre likte den :D

Har alltid sjokolademuffins liggande i frysen så eg kan ta med i besøk osv. Krydderkake og eplekake er jo og veldig godt, og ikkje like søtt som sjokoladekake.

Skrevet

...eller vaniljesaus basert på havre :o) ICA her har i alle fall vaniljesaus av merket Oatley.

Skrevet

...GoGreen er også en melkefri vaniljesaus :-)

Skrevet

Du kan jo egentlig lage NESTEN hva enn du vil da, er jo bare å bytte ut melk med havremelk og smør med soyaolje eller melkefritt smør! :)

Sjokoladekake sånn 1-2-3 er genial, boller, gele, vafler, gulrotkake etc etc... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...