moota m storebror&lillebror Skrevet 21. april 2010 Forfatter #26 Skrevet 21. april 2010 Jeg har ikke bare spist 2 skiver og middag. Idag har jeg spist 4 skiver, middag (kjøttdeig og spagetti) 2 knekkebrød og 1 pose med smågulerot og en liten porsjon med risengrøt fra fjordland. Spiser litt mer de dagene jeg går på skolen, men jeg kan ikke spise mindre for da er jeg sulten og spiser jeg bare salat er jeg sulten hele dagen. Jeg trenger litt mer de dagene og det føles litt kjipt, men må bare få hevet meg på vekta så jeg ser at det i alle fall ikke går oppover. Så håper jeg at jeg får ork til å bevege meg litt mer også, kanskje det hjelper hehe =D
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 21. april 2010 #27 Skrevet 21. april 2010 Gla\ jenta: den sykehusdietten kunne jeg også enke meg å prøve...bare for å sjekke om det stemmer...hehe:) og den suppa hørtes jo god ut
flypapir Skrevet 22. april 2010 #28 Skrevet 22. april 2010 Hvordan var suppa gla*jenta? Smakte den som forventet? Grønnsakssuppe pleier jo å være veldig godt, så håper for din skyld at den falt i smak! Her må jeg si meg meget stolt over to ting; 1. Jeg klarte å holde ut gårsdagsns sukkersug! Jippi! 2. Mitt første delmål er nådd! Så nå feires det med litt cola zero og ett blad Ha en fin-fin dag jenter!
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. april 2010 Forfatter #29 Skrevet 22. april 2010 Så flott gåbil!! =D Jeg måtte krype til korset idag og gå på vekta. Det er jo eneste mulighet til å se om vekta går opp eller ned. Den viste hele 98 kg =( Så da er det bare å fortsette å prøve å gjøre noe med den! Idag har jeg spist helt greit, men er ikke så flink til å drikke vann som jeg burde. Og spesielt når vi er ute hele dagen. Da er det lettere og bedre å ta med en kopp med brus ut he he =) Jeg er litt inne på tanken på om jeg skal gå å svømme litt imorgen mens bf passer barna. Tror det kan være bra for ryggen å bevege seg litt, men det frister ikke å sykle nå når den er vond! Stå på videre jenter!! =D =D
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. april 2010 #30 Skrevet 22. april 2010 Jeg kan da innrømme at den kuren ikke ble gjennomført av meg. Ble for lite mat på så stressa hverdag jeg har.. Men jeg vil gjerne bli med her i tråden videre.Har mange kg å ta av, og vil nå mine mål!! Ps. veldig flau over å gi meg etter så bestemt jeg var for å gjøre dette. Men men.. sånn ble det nå..
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 22. april 2010 #31 Skrevet 22. april 2010 Kjekt med en slik tråd der vi kan oppmuntre hverandre og "skryte" litt av oss selv når vi syns vi har vært flinke. I dag har jeg spist mange små måltider, drukket masse vann og ikke spist noe som jeg ikke skulle ha spist. Syklet en tur, jobbet i hagen, ryddet og vasket. Så sier meg fornøyd med dagen i dag. Håper bare dette forsetter... trenger å gå ned minst 15 kg til for at jeg selv skal bli fornøyd. Målet er 5 kg til før sommeren.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 22. april 2010 #32 Skrevet 22. april 2010 frokost: en skål med corn flakes, med skummet melk og sukketter som søtningsmiddel.+ 1 gl pepsi max Lunsj. 1 grov rundstykke med 1 kopp kaffe Lunsj 2: 1 vaffelplate med sunndalsgraut (laget litt sunnere, men likevel drøyt) + 1 gl pepsi max Middag/kvelds: 1 porsjon lasagne med masse salat + 2-3 gl pepsi max Dagens trening: 1 økt med pulsmix Mål: 74 kg
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 23. april 2010 #33 Skrevet 23. april 2010 Hvor mange måltider har dere til dagen? Jeg har som regel 4. Men burde vel nok kanskje hatt 5, der det 5 kan være ett rent fruktmåltid. Jeg spiser frokost kl 7, og kvelds kl 8-9 om kvelden. Blir for lite om jeg da skal bare ha ett måltid mellom alle de timene. Merker veldig godt de kveldene jeg har spist riktig kontra de dagene jeg har spist lite til ingenting, da går jeg i en megasmell på kvelden.. Merker også at blodsukkeret holder seg mer stabilt og jeg unngår de sugene (da jeg metter meg med en sjokolade) om jeg har spist frukt og grønt i løpet av dagen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. april 2010 Forfatter #34 Skrevet 23. april 2010 Jeg spiser vel 4 måltider. 5 de dagene jeg går på skolen. Merker tydelig at jeg trenger noe mer de dagene! Vi har frokost i 10 tiden, lunsj i 13 tiden, middag i 16-17 tiden og kvelds om de trenger/vil ha i 19 tiden. Noen ganger spiser barna alene da og jeg spiser når de er i seng i 20 tiden. Dette følges ikke slavisk siden vi ikke har så masse faste aktiviteter. Når jeg går på skolen spiser vi frokost i 10 tiden, liten lunsj i 13 tiden, middag ca kl.15 og barna spiser kvelds en gang i 18-19 tiden hos dagmamma. Da spiser jeg 2 knekkebrød 1 pose med små gulerøtter ca 18.30. Og en liten kvelds i 21 tiden. Må ha det de dagene jeg går på skolen ellers kommer jeg til å være så sulten i 22-23 tiden at jeg går på veggen. Jeg er vanligvis ikke i seng før litt over midnatt. Jeg er flink til å spise sunt og ikke for masse, men sliter så utrolig med ryggen!! Det kan være for at jeg ikke har drukket nok vann. Så nå har jeg drukket snart 1/2 liter før frokost, og gjort noen ryggøvelser. Jeg er alt for lite i aktivitet!
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 23. april 2010 #35 Skrevet 23. april 2010 Dagen i dag blir nok litt rar. Frokost : Havre grøt til frokost. kl 0900 Lunsj: 3 rugsprø. kl 12.30 kanskje Middag : salat. skal på jobb så d blir rart med middag kl 14. spiser på jobb i 16 tiden. kvelds : 3-4 rugsprø i 19 tida. Spiser frukt innimellom, epler, banan, pære. Må sikkert ta en yoghurt når jeg kommer hjem. Har en plan om å ut å gå 1 lang tur før jobb, minimum 1 time helst 2. så jeg må vel bare begynne skal jeg rekke det. Ha en god dag damer :-)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 23. april 2010 #36 Skrevet 23. april 2010 startet dagen med 2 sesam knekkebrød (kun 35 kacl pr stk) Kl 8.30 var jeg på corebar trening kl 12 en neve nøttemix uten salt kl 16 1 vaffel med sunndalsgraut....grrrrrrr.......... kl 19 hamburger og chips (hjemmelagd) Spiser aldri mat etter kl 19 i hverdagen Drukket masse kaffe og pepsi max
flypapir Skrevet 23. april 2010 #37 Skrevet 23. april 2010 Synd at suppa ikke var noe særlig, gla*jenta. Håper du finner andre metoder som funker bedre Her har dagen vært litt "rar". Har vært hektisk på jobb, derfor har jeg ikke fått spist når jeg skulle ol, men slik har den nå endt; Frokost nr.1; 1 ryvita før jobb for å få i gang forbrenninga Frokost nr.2 med pasientene; 2 knekkebrød med makrell på jobb (omega 3 er viktig) Lunch; 2 knekkebrød med banan + litt frukt oooog (sukk) en halv kanelbolle Mellommåltid; 10g valnøtter Middag: Kyllingwok med nudler (men fant dessverre ut at nudler inneholder ca en mill kcal:() Kvelds; Rester av gårsdagens kyllinglasagne + frukt Har drukket endel vann, ca 1,5 liter, samt litt te og kaffe. Sliter, som tidligere nevnt, litt med å komme opp i riktig antall kcal. I dag ble det ca.1500, men jeg burde ha 1600. Ble litt innhenting med lasagne til kvelds. Kanskje ikke så lurt å ta det til kvelds, men fikk noe ekstra kcal om ikke annet.. Har ikke fått trent noe idag, men har hatt en travel dag på jobb med mye gåing. I morgen skal jeg gå lang tur med mange kjente(Viggaløpet, om noen kjenner til det) og det blir artig! Håper dere alle får en fin-fin helg med god mat(sunn selvsagt ) og kjekke opplevelser!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 23. april 2010 #38 Skrevet 23. april 2010 Hvordan klarer du deg Happy i så mange timer uten mat, og jeg syntes du har veldig lite mat til dagen. Jeg spiser sikkert tre ganger så mye som deg.. Er du sulten? Eller trenger du bare ikke mere mat? Så flink du er som ikke spiser etter kl 19.00, der burde jeg lært noe!! Og hva er sunndalsgraut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå