Gå til innhold

Finnes slankegjengen enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fortelle kjapt!

Sist helg bestemte jeg meg for at jeg ikke vil slanke meg, men finne min livsstil. Altså leve som om jeg ikke vil legge på meg, og sunt og bevege meg litt, men ikke slanke meg.

På lørdag så jeg noen bilder, av x-en til bf. Altså x-en til x-en min =)

Hun som jeg alltid så på som en stooor jente. Og nå er jeg minst like stor selv, etter 8 år.

Idag så jeg noen nye bilder. Av samme person. Slank som bare det!!

Kjempebra for henne, og kanskje for meg!? Jeg har aldri følt motivasjonen større for å få til å gå ned i vekt. Hun som jeg alltid så på som stor, er nå 30 kg mindre enn meg? =( =(

Jeg er ikke lei for at hun er mindre enn meg, eller sjalu eller noe som helst! Men følelsen av at jeg har tenkt på henne som kjempestor, og nå er hun ja 30 kg mindre enn meg, den var vond!

Så nå må jeg i gang. Har nesten ikke mulighet for å trene, men har en sånn trimsykkel, så da får jeg satse på å bevege meg litt og spise sunt.

Kan jeg legge inn dagens mat her inne og få kommentarer på det?

Ikke idag, men føler kanskje et press på meg om jeg må skrive det her i åpenheten. Tør ikke på anonym, men prøver her.

Har jo 2 små barn alene, så maten, eller middagen må bli tilnærmet normal.

Må prøve å bli kvitt vannet i kroppen også. Drikke masse vann. Andre tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia.. ikke noen go følelse d. Tipper jeg, å oppdage at en du har sett på som kjempe stor, mindre enn deg og samtidig oppdage at du selv er like stor som henne.

Men jeg holder på å slanke meg,, så kan gjerne være med på middags tråden. ingen dum ide.

Har også 2 barn, prøver å trene / gå tur 3-4 ganger i uke. Spiser normal mat, pga barna.

Begynte slanke kuren med en rense kur... fikk ut masse dritt, og ga en go motivasjon til å fortsette.Heter "Living north"

Skrevet

hei:)

Jeg vil være med. Jeg kommer igang og detter av lasset fortere enn jeg kommer igang. Har tatt av 5-6 kg men har ca 20 kg igjen. Ser også rundt på folk som har klart å slanke seg å tenker som du. At da skal jammen meg jeg også klare det. Så nå er mine mål: mere trim, sunn mat, ikke brus eller annen godteri (kun på lørdager), spise lite men ofte og variert og drikke mye vann. Så håper jeg at resultatet blir ei vektpil som går nedover, bedre søvn, bedre hud og hår. Bedre form og mye mer overskudd:)))

Det med å legge inn matliste å legge inn her var kjempelurt. Det kunne vi gjort begge to!! Og gjerne også flere!!

Skrevet

Jeg vil vel egentlig prøve å henge med denne gangen også, selv om det ikke hadde så mye funksjon forige gang.

Men tror ikke jeg legger ut npe matlister, eller vi får se...

Jeg drikker forøvrig så og si aldri brus, spiser sjokolade kun i helger, og er ganske flink å holde meg unna snop hele tiden.

Skrevet

Mamma til 2: Hadde rense produktet noen virkning?

Jeg var på helsekost idag for å kjøpe noe som er lett vanndrivende, og kjøpte bjørk mineral, samt solidamin. Den siste er for lett irriterte urinveier ol. og det passer meg fint, for jeg har hatt litt problemer der i det siste + at jeg har innimellom så vondt i området rundt nyrene at jeg må til med paracet. Så jeg håper disse greiene skal virke så jeg får renset litt opp og kvitte meg med vann.

Skrevet

Eg er med. Har "jobba" litt med saka sidan nyttår. Fokuserer på å holde meg litt i form, samt å begrense chips og brus til helga (noko som er frykteleg vanskeleg for meg). Det har gått litt ned og så har det vore bursdag, hyttetur, sjukdom hos meg, sjukdom hos ungane, og då sklir ting ut og eg får ikkje trent. Og så går eg opp igjen.

Men eg har begynt. Ned 3 kg, BERRE 27 igjen :o) Har "all verdas" tid på meg, og kjem neppe til å legge ut lister over kva eg et her, men kan alltids komme med oppdatering når eg har vore flink... :D Første delmål er ned 2 kg til i løpet av neste mnd, og deretter 5 kg til i løpet av sommaren.

Og så tenker eg ikkje lenger før vi bestemmer oss for om det blir baby i 2011 eller om vi ventar til 2012.

Skrevet

Ranveig R: så bra at du har klart å gå ned 3 kg!! Jeg går bare opp =(

Men masse er som jeg sier vann, av det jeg har i kroppen, og håper jeg skal kvitte meg med noe av det, og noen kg med fett også da =)

Listene for hva jeg spiser er helst for å få råd om det er veldig veldig usunt og tips om hva som kan spises i stedenfor. Jeg er ikke så veldig flink i kostlære =D

Idag har jeg spist 1 skive med kokt egg, 3 knekkebrød med gulost, 1 liten skål med tomatsuppe og 2 egg, 1 pose med mini gulrøtter, 2 knekkebrød med prim (prim var ikke så lurt, men skulle på skolen og ville ha noe som ikke var ekkelt etter et par timer i veska)

Nå skal jeg ha kylling og salat. Blir litt sen kvelds de dagene jeg går å skolen, men bedre sunt enn junk food =)

Skrevet

Heia.. jeg syntes at rense kuren hadde en virkning.. gikk ned 5 kg på 30 dager, men d skyldtes nok ikke bare kuren, jeg kuttet ut snop, brus, å saus på maten, begynte å trene. Men d var en bra motivasjon å se at kg forsvant.. har gått litt treigt nå, gått ned ca 9 kg siden start. Skal ned minst 10 kg til alt over d er en bonus. Kan sikkert gå ned 25- 30 kg før jeg er helt fornøyd. D tar sikkert 1 år minst. Leste en plass at d tar 5 år før de nye vanene er blitt vane, så vi må jobbe masse med oss selv.

En annen vennine av meg har også brukt kuren, hun gikk ned 7 kg på 30 dager.

I dag har det blitt endel knekkebrød, med div pålegg, usunn middag løvstek med chips, med salat, uten saus. men har trena i 2 timer. så d veier vel litt opp for den usunne middagen. Eple til kvelds, d skal vist være bra å avslutte dagen med et eple.

Skrevet

Hva slags kur er det du har tatt mamma til 2???

Skrevet

Begynte slanke kuren med en rense kur... fikk ut masse dritt, og ga en go motivasjon til å fortsette. Heter "Living north. Er en tablett kur på 2 tab hver dag. Mye enklere å huske å ta de eller å huske å ta 1 time før hvert måltid.

Skrevet

Har lenge fundert på om eg skulle prøvd noko slikt. Har ærlig talt ikkje stor tru på det som "mirakelkur", men placebo er ein fin ting :D

Veit du omtrent kva det kostar og kor lenge ein bør ta det?

Skrevet

var vel 300 eller 400 kr. Å kan tas 3-4 ganger i året. Skal kjøpe meg en ny kur nå snart. En boks er 1 mnd forbruk, som blir anbefalt å følge.

Skrevet

Er det denne?

http://www.markensgrode.no/living-north-renser-kroppen--60-tbl-p-1962-c-193.aspx

Kanskje eg burde bestilt. Føler meg litt lettpåvirkelig her, men det får berre våge seg.

Forresten, dagens trim: 200 sit ups (skal vere 50 morgon og 50 kveld, men rakk det ikkje i går, så måtte gjere opp for meg) og 20 min "tikken" med guttungen. Ute på terrassen, med aaalt for liten plass for formålet, så kjappe vendingar var nødvendig. Blei jaggu godt anpusten og svett :o)

Skrevet

Høres greit ut å begynne med en slik renselses kur, men for min del er det kanskje lurt å spare nyrene for mer enn nødvendig stress akkurat nå. Håper virkelig dette er nok til å kvitte seg med litt vann i kroppen, de dråpene som skal rense nyrene og urinveiene smaker ikke akkurat godt!

Kan jeg spise egg hver dag? 1-3 egg? Eller er det for masse?

Jeg vil ikke over på lavkarbo eller ketolyse. Jeg gikk på lavkarbo for 2 år siden og gikk opp 10 kg. Men jeg er avhengig av slik mat, og vil heller prøve å finne en annen måte og slippe kiloene på. Jeg gikk opp 20 kg så fort jeg sluttet på kuren.

Derfor er jeg ikke noe for å kutte ut alt brød ol, men selvfølgelig helt for å kutte ned på maten.

Igår var jeg jo skikkelig sunn, men hadde sluppet meg for langt ned pga liten, kjip middag og lang tid til kvelds, så etter den sunne kveldsen med kylling og salat hadde vi litt hvitløksbaguetter. Men det må jeg lære av. Litt mer mettende middag de dagene jeg skal på skolen =)

Skrevet

Jeg vil gjerne henge meg på her :)

Startet å slanke meg for aller første gang i livet for to uker siden. Meldte meg inn i vektklubben.no og følger opplegget der (Grete Roede altså). Synes så langt at det fungerer helt utmerket! Hadde aldri sett for meg at jeg skulle forstå meg på det å telle kalorier, men der gjør de det jo for meg. Superenkelt! Jeg føler at jeg spiser normalt og jeg gir ungene og mannen samme maten som jeg spiser. F.eks kyllinglasagnen, pitapizza ol elsker de og den kan jeg også spise masse av uten at det blir for mange kcal..:)

Før jeg starta snopa jeg innmari mye, mange ganger om dagen. Jeg måtte ha en skikkelig avvenning i noen dager, men så hadde jeg faktisk ikke lyst på snop lenger...:D

Når det gjelder trening så gjør jeg ikke så mye. Går minst en liten tur om dagen (tur/retur bhg), men prøver å gå litt lenger noen dager i uka. Har også en rockering (sånn med vekter) som jeg har begynt å bruke litt.

Passer også på å drikke endel vann, minst 10glass (1,5 liter) om dagen.

Målet mitt er å gå ned minst 10kg, og nå på disse to ukene har jeg gått ned 2,5kg. Er strålende fornøyd, men vet at det sannsynligvis kommer til å stagnere litt etterhvert..:)

Skrevet

Må også legge til at jeg gjør dette mest av helsemessige årsaker. Har fått påvist høyt kolesterol, arvelig. Det var dette som ga meg det sparket jeg trengte for å komme i gang med en sunnere livsstil :)

Skrevet

Supert at flere er med! =D

Jeg bare må klare å komme meg på rett spor, må bare bli litt lettere og trives litt bedre med meg selv. For 2 år siden, når jeg gikk på lavkarbo som jeg sa, var jeg nesten på 80 kg, og da var jeg ganske bra fornøyd. Så tipper at om jeg noen gang kommer så langt ned igjen, må jeg gå noen runder for meg selv for å holde meg der!

Og jeg har heller ikke lyst på sjokolade etter noen dager uten, så det er ikke noe stort problem. Må bare inn å kikke på bildene som ga meg motivasjon flere ganger..

Skrevet

Sitter og tenker om jeg skal gjennomføre "sykehus-dietten". Har dere hørt om den? Noen som har prøvt den?

Her er link: http://supersniken.blogg.no/1238092764_oppskriften.html

Dette er fra en blogg da. Slik jeg har hørt om den dietten er at den er utviklet av amerikanske leger, og brukes på sykehus for veldig overvektige før operasjoner.

Det hadde gitt meg ett puff igang. Og jeg trenger ett puff!!

Skrevet

Jeg har hørt om sykehusdietten ja. Den var jo virkelig "i vinden" på dib for et par år tilbake...:) Jeg prøvde den aldri selv, men fikk med meg at mange ble veeeldig lei den suppa, selv om den var god første dagen. Hvordan det endte opp med de som prøvde vet jeg derimot ikke.

Det kan være verdt et forsøk og man får nok en bra start på en slankekur..;)

Skrevet

Nå har jeg bestemt meg for å prøve den sykehus dietten. Har handlet inn, skal lage suppen ikveld. Så er det i gang i morgen tidlig. Den suppen har jeg laget mange ganger for å ha noe å ty til når jeg blir frista til noe, og er sulten. Så den vet jeg at jeg liker:)

Får håpe det kan gi meg en kickstart til den lange veien videre. Tar jeg av tre kg på en uke kommer jeg under ett rundt tall og ned på ett nytt tiertall, og bare det er jo en motiavsjon i seg selv:)

Dere blir nok oppdatert i dagene som kommer om vektnedgang og alt. Skal jo få mer energi.

Hvordan har det gått med dere idga da? Her har jeg alt trimmet og spist to skiver til frokost og to skiver til lunsj. Nå spørs det om hva jeg skal ha til middag?

Skrevet

Sykehusdietten var ikke noe for meg. Jeg syns suppa smakte fælt og jeg var sulten hele tiden. Hoppet av etter noen dager.

Det er jeg forsåvidt nå også! Jeg føler meg sulten etter å ha spist kylling og salat til middag..

Så igår kveld måtte jeg lage meg litt havregrøt m kli, for å få mettet magen.

Idag skal jeg på skolen og skal ikke drite meg ut igjen, så jeg har spist 2 skiver med ost og skinke i toastmaskinen, og skal lage kjøttdeig og spagetti til middag. Må ha noe som metter og som er mat. Ellers går det opp i opp når jeg kommer hjem utsultet og ikke blir mett.

Ellers har jeg ikke vært flink å være aktiv, føler meg litt sliten, sulten og har enda smerter i nyreområdet på ryggen =/

Skrevet

Er det alt du har spist idag Moota? to skiver og middag? Det hørtes i så tilfelle alt for lite ut. Viktig med ofte mat og heller små persjoner. Men en kropp trenger daglig en god del mat bare for å holde behovet oppe. Blir det for lite legger en faktisk også på seg, eller tar iallefall ikke av!!

Skrevet

Sprekt av deg å prøve suppedietten gla*jenta, du må holde oss oppdatert ja!:) Har hatt litt lyst til å prøve den selv, men endte opp med GR.

Her går det så som så idag. I grunn den vanskeligste dagen iløpet av mine nesten to uker som slanker... Mye mulig fordi jeg brygger på en forkjølelse *snufs* Har sååå lyst til å dytte i meg noe godt, men alt godt inneholder jo ca en million kcal, og de vil jeg ikke ha..:(

Uansett, min matdag har i dag sett slik ut;

Frokost; 3knekkebrød m pålegg (ca.220kcal)

Lunch; 2 knekkebrød (annen type) m pålegg (ca. 220kcal)

Mellommåltid; Ja youghurt med havrefras (110kcal)

Middag; torsk med poteter, hvit saus og gr.saker (ca. 400kcal)

Dessert (går på "fruktkvoten"); fruktsalat med vaniljekesam

Nå gjenstår kveldsmat, noe jeg tipper blir ett knekkebrød el.l. (110kcal)

Har også fått i meg litt melk da...

Skal spise ca 1600kcal om dagen, men sliter litt med å komme opp i så mye selv om jeg følger oppskriften ganske så slavisk.

Må tipse dere om en oppskrift på en sunnere lasagne som vi prøvde forrige uke. Både barn og mann var henrykte, så denne skal vi lage mer! Her kommer linken;

http://www.greteroede.no/oppskrifter/middag/hvittkjtt/1076695.o2.html

Ha en fortsatt fin-fin kveld!:)

Skrevet

Kjempegreit å dele oppskrifter. takk gåbil, den skal jeg jammen meg prøve:)

Ja nå prøver jeg meg på suppe dietten. Har gått på flere grete rode kurs, og har hatt god effekt av de. Prøvde meg på ett igjen nå i januar, men da fant jeg ingen motivasjon så var vi syke hele veien så det gikk i stå med hele slankinga mi. Jeg kommer nok til å legge meg på en Grete Rode meny etterhvert, og kutte ut mest mulig på raske karb i tillegg til det. Men det er superviktig å gi kroppen sin nok og riktig næring.

Skrevet

Aha, men da har du nok mye mer peiling på GR enn meg. Jeg går ikke på kurs, men prøver å leve etter hennes metode på egenhånd. Er jo greit når man kan ha oversikt ved å legge in det man spiser på vektklubben synes jeg (foreløpig). Om det funker gjenstår å se. På de to ukene jeg har holdt på har jeg gått ned 3kg, men det vil nok neppe vare evig..;)

Motivasjon har virkelig alt å si. Uten den vil man jo bare legge seg ned på sofaen å dytte i seg all verdens deilige sjokolader.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...