Gå til innhold

Patapum eller Ergo bæresele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet frem til at jeg vil kjøpe enten en Patapum eller en Ergo bæresele....men hva er forskjellen på disse to?

Vi har ei på 5mnd og ei på 3 år.....og det hadde jo vært kjekt å ha en bæresele som vi også kan bruke på 3åringen om hun skulle nekte å gå :-)

Kan Patapum brukes opp til 3 år? Ser de har to forskjellige størrelser, kan toddler versjonen brukes av hun på 5mnd?

Eller er det evt. andre alternativer jeg ikke har tenkt på? Så litt på Manduca men synes den så så kort ut i ryggstøtten for barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ingen ting om den første, men vi har ergo og er fornøyd med dem. Gikk litt etter vekten på den når det ikke er barn i den også.... Kjekk å stappe i sekken e.l. Den kan man i prinsippet bære en voksen i.

Skrevet

Ikkje sikker her, men er det ikkje Manuca'en som kan gjerast lenger i ryggen til bruk for større barn?

Vi har Ergo og har brukt den mykje. Eldste bar eg så å seie dagleg frå ca 1 år (då eg begynte å bære på ryggen, kunne sikkert gjort det før men var ikkje heilt komfortabel med det), og siste gong var han rundt 3 1/2 (ca 15 kg). Han har vel for øvrig vore oppi selen litt innimellom no i det siste og, men det er berre for moro. Han veg ca 16 kg, men er 4 1/2 år så han klarar fint å gå sjølv. Men det er ikkje noko problem for han å sitte oppi der, sjølv om "ryggen" på selen ikkje når meir enn halvvegs opp på ryggen hans.

Lille har eg brukt mest sjal på, men Ergoen må til pers innimellom. Ho er 2 1/2 år og 12 kg, har det fin-fint oppi der :o)

Skrevet

Kjenner ikkje dei to du snakkar om, men Manducaen har ein glidelås i ryggen som forlengar ryggen når du åpnar den, den kan difor nyttast til ganske store barn og. Vil tru du kan bere 3 åringen i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...