Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Aldri lagd noe sånt før, så tenkte å prøve til vi skal grille neste helg!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Denne er bare kjempegod!!Klassisk "hvit" potetsalat; poteter nesten gjennomkokt, masse purre, en boks kesam, en pose lettmajones, litt salt, litt pepper
Gjest Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Jeg bruker aldir oppskirft, men et triks er å koke potetene i H-melk istedenfor vann (kutt først i passende biter). Da blir potetene veldig saftige og gode. Så tømmer jeg av melken, har potenene i bolle, krydrer med salt og pepper, har en blanding av rømme og majones oppi, og litt hakka sylteagurker og litt av den saften, litt vårløk, evnt noen urter. Blomkål er også godt å ha i.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Dette er en litt annen type potetsalat som jeg syns er kjempegod til grilling: Småpoteter, deles i to/fire, kokes i godt saltet vann Dulcitatomater Fetaost, gjerne den med soltørkede tomater i også Ristede pinjekjerner Lettkokte/dampede aspargestopper Kan også blandes med litt majones/rømme/kesam hvis man vil ha en mer typisk potetsalat. Kjempegodt!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Her er min oppskrift . Ny poteter Rømme Kesam Mat yoghurt Sterk sennep (dijon) Salt &pepper Eple (grønt) Purre Gressløk Kok potetene ,bland 1 boks lett rømme,1/2 boks kesam og yoghurt,sennep,eple,purre,gressløk og salt&pepper . Vend det inn i potetene.
Himmel og hav Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Dette er vår favoritt: Potetsalat fra Østerrike 8 mellomstore poteter ½ rødløk 1 ss sukker 2 ts salt hvit pepper 3 ss olje 2 ss hvitvineddik ½ dl oksekraft ( vann og en kvart buljongterning) Kok potetene med skall til de er møre. I mens kutter du løken i små terninger og legg den i en bolle sammen med sukker, salt, hvit pepper, olje, eddik og kraft. Skrell og skjær potetene i skiver på 5-6 mm og bland med dressingen. La den avkjøle før servering.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Kokte poteter (kok hele, skrell og del opp etterpå så blir de ikke så vasne) 1 boks lettrømme 1 pose majones edikk, sukker, salt og pepper ---- mengden må man bare smake seg frem til Blir alltid spurt om å lage denne hvis vi skal bort å grille, i barnedåper, bursdager, fester osv. Lagde senest til samboerens bursdag i går og fikk masse skryt !
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 Glemte noe vesentlig da: Purre, ca en halv middels stor purre. Lag "sausen" noen timer eller helst dagen før, den blir best når den får satt seg litt.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 Mmmm den så god ut mamman til will :-) Miner ikke typisk hvit, men goood! Nypoteter med skall, kokes Aspargesbønner, kokes kjapt og avkjøles raskt Rødløk i tynne ringer Kapers (kan evetuelt ha i tomat eller ruccola i tillegg) Vinaigrette ristes i glass, og lages av: Dijon sennep Hvitvinseddikk med urter Solsikkeolje Salt, pepper og aromatkrydder Skrell poteter mens de er varme, ha alt i en stor bolle og bland, la stå i romtemperatur 10-30 min før servering. Nam nam!
Lemonia Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Hemmeligheten for god potetsalat er å bruke hjemmelaget majones. Kjøpemajones er ikke spesielt godt. Utover det bruker jeg kokte poteter i terninger, hardkokte egg i biter, hakket rødløk, maiskorn og klippet gressløk. Blander i omtrent like mengder hjemmelaget majones og rømme, en dæsj balsamicoeddik, salt og pepper. Veldig godt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå